Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Sztuczna inteligencja: co nowego w świecie AI?

Sztuczna inteligencja zaczynała od skromnych początków. Najpierw w filmach SF pojawiały się roboty automatyczne. Dziś zastosowań mamy mnóstwo! Patrząc wstecz, można zobaczyć wszystkie rewolucyjne zmiany, jakie wprowadziło to naukowe odkrycie. W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiły duże postępy. Dzięki nim AI jest czymś zupełnie innym.  A wykorzystujemy ją w szeroko rozumianych mediach, marketingu i w rynku e-commerce. O czym dokładnie mowa? Co nowego w świecie sztucznej inteligencji? 

Sztuczna inteligencja w świecie marketingu i mediów – czy warto?

Sztuczna inteligencja coraz częściej pojawia się w świecie marketingu czy social mediów i jak można się domyślać, warto z niej korzystać, ponieważ przynosi świetne efekty. Inteligentne algorytmy AI pomagają prowadzić bardziej efektywne kampanie reklamowe w social mediach, dokonywać optymalizacji na bieżąco, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki oraz zarządzać budżetami. To właśnie sztuczna inteligencja staje się coraz ważniejszym elementem strategii dla firm, które chcą osiągnąć wyższy poziom skuteczności. Gdzie najczęściej wykorzystuje się AI? 

Sztuczna inteligencja w branży e-commerce

Sztuczna inteligencja w branży e-commerce jest wykorzystywana w coraz większym stopniu. Rozwój AI może m.in. pomóc firmom w automatyzacji elementów związanych z zarządzaniem towarem, usprawnić systemy logistyczne, jak również stworzyć nowy system rekomendacji produktów dla kupującego. Sztuczna inteligencja może także sprawić, że doświadczenia konsumentów w sklepach internetowych będą dostosowane do ich potrzeb i preferencji. Strony sklepów internetowych, które wykorzystują  AI, są bardziej intuicyjne i przyjazne w użytkowaniu, a także ułatwiają proces dokonywania transakcji. Jak widać wniesienie AI do branży e-commerce otwiera możliwość nowych zastosowań i jest to świetna okazja do polepszenia wyników. 

Sztuczna inteligencja w social mediach

Sztuczna inteligencja w dziedzinie social mediów stanowi ważne narzędzie wspierające strategie marketingowe i sprzedażowe. Pozwala na lepszy kontakt z potencjalnymi klientami oraz wyróżnia firmę na tle konkurencji. Przy pomocy algorytmów, firmy mogą w łatwy sposób zrozumieć potrzeby swojej grupy docelowej. Mogą tworzyć skuteczne kampanie reklamowe, a także dostosowywać wyświetlane treści do indywidualnych preferencji oglądających. Social media w połączeniu z technologią AI to potężne narzędzie do poznawania ludzkich potrzeb i wymagań oraz do stworzenia skutecznej strategii marketingowej.

Najnowsze newsy o sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja rozwija się z każdym dniem, a zmiany, jakie zachodzą, czasami mogą przechodzić ludzkie pojęcie. Media donoszą, że AI najprawdopodobniej będzie wykorzystane do stworzenia chatbotów o różnych osobowościach m.in. w firmie Meta. Chatboty o różnych osobowościach będą tworzone po to, aby umożliwić ludziom interakcję z botami. Co istotn, one zachowują się w taki sam sposób, jak my. Pozwoli to użytkownikom czuć się komfortowo podczas komunikacji. Każda osobowość chatbota będzie mogła dostosowywać swoje odpowiedzi do potrzeb klienta. Przykładowo, jeden chatbot powita użytkownika strony w życzliwy i uprzejmy sposób. Inny może być bardziej profesjonalny i stosować zwięzły język – w zależności od sytuacji. Co jeszcze nowego słychać w świecie sztucznej inteligencji? 

Osiągnięcia sztucznej inteligencji, które pozytywnie zaskoczyły

Jak się okazuje, 22 lipca 2023 roku odbyła się pierwsza audycja radiowa w Polsce w radiu Piekary, która została poprowadzona przez sztuczną inteligencję, a dokładnie przez Basię AI. Kolejnym ciekawym newsem związanym ze sztuczną inteligencją jest ten z Elonem Muskiem. Jeszcze kilka miesięcy temu twierdził on, że AI może być niebezpieczne, dziś mówi, że xAI do 2029 roku przekroczy możliwości ludzkiego umysłu. W lipcu 2023 roku miała miejsce także wyczekiwana premiera Barda (model językowy Google). Natomiast amerykańskie przedsiębiorstwo Salesforce ogłosiło premierę Marketing GPT i Commerce GPT. Mają one wspomagać podczas personalizowania kampanii marketingowych i nie tylko.

Jak można zauważyć, z każdym miesiącem w świecie sztucznej inteligencji dzieje się coś nowego. To jak szybko i dobrze rozwija się AI, zaskakuje, ale także pomaga. Zwłaszcza, jeśli mowa o dużych firmach. Jeśli chcesz dowidzieć się więcej lub potrzebujesz pomocy w kwestii wdrożenia odpowiednich strategii marketingowych, skontaktuj się z nami – agencja marketingowa Conture