Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Słowa robią różnicę! Jak zwiększyć dzięki nim konwersję i satysfakcję klientów w eCommerce?

Słowa robią różnicę

Twój sklep internetowy działa bez zarzutu. Wybrana platforma eCommerce spełnia wszystkie Twoje wymagania, oferujesz dobrej jakości produkty w konkurencyjnych cenach, a strategia SEO/SEM i social media generuje satysfakcjonujący ruch w eCommerce. Okazuje się jednak, że wyniki sprzedażowe i konwersja są, mówiąc delikatnie, niesatysfakcjonujące. Co może być powodem?

 

Po pierwsze, zwróć uwagę na aspekty User Experience sklepu internetowego. Czy jesteś pewien, że Twój eCommerce jest dla klientów przejrzysty, nawigacja zrozumiała, a finalizacja zakupu nie sprawia problemów? Jeżeli tak, to może problemem jest…nuda? Czasy, w którym dobry produkt obroni się sam, minęły bezpowrotnie. Jak zapewne wiesz, odpowiednie jego opakowanie jest równie ważne i nie mówię tu o ładnym pudełku, a raczej o atrakcyjnej ekspozycji wizualnej i inspirującej oprawie…słowem. Content marketing to bowiem nie tylko artykuły blogowe i ich dystrybucja, ale — używając naszej definicji — wszystkie działania, które mają na celu pozyskiwanie klientów i budowanie z nimi relacji poprzez publikację różnego rodzaju treści w przestrzeni internetowej. Dodawać nie trzeba, że treści te powinny być interesujące i wartościowe dla użytkownika. Dziś skupimy się na tym, co w sklepie samym, czyli tych jego elementach, które możemy wykorzystać marketingowo.

Zrób ze słów differentia specifica swojego eCommerce. Wyróżnij się na tle konkurencji, zachwycaj klientów i…sprzedawaj więcej! W jaki sposób? Które elementy e-sklepu mogą posłużyć do zwiększenia konwersji w eCommerce dzięki angażującym treściom? Wszystkiego tego dowiesz się z poniższego tekstu!

1.Opisy produktów w eCommerce. Jak robić to dobrze?

Co prawda tekst o dobrych opisach produktów jest już na blogu Conture (znajdzie go TUTAJ), ale na pewno warto przypomnieć raz jeszcze, co je cechuje.

  • Powinny wyczerpywać potrzeby użytkowników, czyli zawierać wszystkie informacje, których potencjalny klient mógłby oczekiwać.
  • Powinny nie tylko informować, ale również zachęcać do zakupu. Opis produktu, to pole do popisu dla wprawnych copywriterów potrafiących informować językiem korzyści.
  • Muszą być oryginalne i nie chodzi wcale o wyszukane słownictwo. Nie kopiuj opisów produktu z katalogu hurtownika lub stron konkurencji. Wyszukiwarki tego nie lubią…BARDZO nie lubią.
  • Odpowiednia struktura linku (zawierająca nazwę produktu) i samego tekstu z uwypukleniem najważniejszych cech produktu.
  • Zawartość słów kluczowych, które ułatwią wyszukanie produktu.
  • Syntetyczna treść – sugerujemy zakres 500-700 znaków ze spacjami.

Jak działa to w praktyce?

Wchodzę na kartę produktu sklepu X. Widzę nazwę, cenę, całkiem ładne zdjęcia i informację, że wypatrzony przeze mnie t-shirt zrobiony jest w 100% z bawełny.

Na karcie produktu w sklepie Y, oprócz powyższych elementów znajduje się jeszcze krótka narracja o sposobie powstania koszulki i rekomendacje od stylisty. Dodatkowo bez problemu odnajduję kraj pochodzenia materiału, informacje o użytkowaniu i tabelę rozmiarów. Co więcej – już na karcie produktu jestem informowany o cenie dostawy. Ostatecznie w sklepie Y zapłacę o kilka złotych więcej, ale profesjonalizm w przygotowaniu opisu skłoni mnie, aby zaufać właśnie tej firmie.

 

2. Blog – bądź ekspertem w swojej branży.

Tak, tak – wiem, że informację o korzyściach płynących z prowadzenia bloga w eCommerce również pojawiały się już w przynajmniej 2 miejscach  (tutaj na blogu Conture). W kilku słowach napiszę jednak, dlaczego bloga w sklepie internetowym prowadzić warto, a nawet trzeba!

  • Blog to doskonałe miejsce do umieszczania artykułów wspierających SEO naszego e-sklepu. Pamiętaj, że wyszukiwarki premiują aktualnie treści, które nie tylko zawierają słowa kluczowe, ale przede wszystkim są wartościowe dla użytkowników.
  • Wykreuj się na eksperta branży, w której prowadzisz sprzedaż. Artykuły z interesującą, inspirującą i niepowtarzalną treścią, to doskonałe miejsce, aby pokazać potencjalnym klientom, że “znasz się na rzeczy” i warto Ci zaufać.
  • Blog to dodatkowe miejsce na promocję tego, co sprzedajesz. Oferujesz rewelacyjny produkt, o którym możesz opowiadać naprawdę długo? Zrób to na blogu! Przy okazji odeślij użytkowników do sklepu. Produkt jest przecież naprawdę świetny, więc czemu mieliby oni go nie kupić? 😉
  • Dzięki stałemu prowadzeniu bloga i informowaniu o “zakulisowych” działaniach sklepu, nadasz swojemu e-biznesowi ludzkiej twarzy, co pozytywnie wpłynie na Twój image w oczach klientów.
  • Twórz relacje! Dzięki miejscu, w którym możesz wykazać się wiedzą, zainspirować klientów i doradzić im w kwestiach związanych z Twoją branżą,

Prowadzenie bloga jest czasochłonne, ale niezwykle korzystne – i to z kilku względów – dla Twojego eCommerce. Oczywiście, jeżeli sam nie masz czasu, aby tworzyć treści od A do Z, możesz skorzystać z oferty Conture i digitalowych piór naszych specjalistów.

3. Kompendium wiedzy – wszystko to, czego potrzebuje klient w jednym miejscu.

Kompendium wiedzy w eCommerce może przypominać blog, ale powinno pełnić tylko jedną funkcję, a mianowicie funkcję informacyjną (w przeciwieństwie do bloga, gdzie cel i tematyka poszczególnych wpisów mogą być różne). Rozwiązanie to jest szczególnie przydatne w specjalistycznych branżach (np. IT lub branży budowlanej). Wchodząc do kompendium wiedzy, użytkownik chce rozwiać swoje wątpliwości dotyczące np. doboru kleju do płytek lub kompatybilności urządzeń z konkretnymi systemami.

Kompendium wiedzy, to sposób sprzedaży przez pomoc. Niczego nie oferujemy, ale dając użytkownikowi nieodpłatną wartość (wiedzę), skłaniamy go nie wprost do odwiedzin w naszym sklepie.

4. FAQ

FAQ (Frequently Asked Questions) to dział sklepu internetowego, w którym odpowiadamy na najczęściej padające pytania od naszych klientów, z którymi spotyka się nasz dział obsługi klienta.

Wykorzystaj tę część sklepu, aby pomagać użytkownikom, a przy okazji odciążyć BOK. FAQ jest również świetnym miejscem, do stworzenia przewagi konkurencyjnej dla swojego sklepu internetowego. Do czego wykorzystać FAQ i jak robić to dobrze?

  • Zyskuj na zaufaniu dzięki pełnej transparentności Twoich usług i produktów.
  • Zaskakuj klientów błyskotliwymi, nieszablonowymi odpowiedziami, które jednocześnie odpowiadają na wątpliwości użytkowników,
  • Ułatw nawigację w sklepie i wpłyń pozytywnie na SEO dzięki odpowiedniemu formatowaniu pytań i odpowiedzi, w których obok słów kluczowych możesz zawrzeć odnośniki do miejsc w e-sklepie, które odpowiadają poruszanemu w FAQ zagadnieniu.
  • Rozwiewaj wątpliwości i opory przed zamówieniem. Zrobisz to dzięki szczerym, pomocnym odpowiedziom.

Wykorzystaj moc słowa do rozwoju Twojego sklepu internetowego. Te pozornie niewielkie zabiegi mogą mieć olbrzymie znaczenie w ostatecznym rozrachunku związanym z rentownością w eCommerce, lojalnością klientów i ich zaangażowaniem. Wynik gry, to nie tylko wzrost sprzedaży, ale przede wszystkim wytworzenie społeczności skupionej wokół sklepu, spośród której z biegiem czasu i w sposób samoistny wyłonią się fani i ambasadorzy marki. To jedna z najlepszych rzeczy, która może przytrafić się Twojemu e-sklepowi i tego – drogi Czytelniku – ze szczerego serca Ci życzę 🙂

 

Maciej Sowa – marketing manager w agencji eCommerce WAYNET,
PrestaShop official partner. Znajdziesz go tutaj: LinkedIn