Skuteczny tekst reklamowy – dlaczego warto?
Stworzenie skutecznego tekstu reklamowego nie jest łatwe. Żyjemy w czasach, w których nadmiar informacji jest na porządku dziennym. Niestety, powoduje to, że wiele z nich zostaje odrzuconych przez potencjalnych klientów. Co jest tego powodem? Najczęściej nie znajdują się one w kręgu zainteresowań naszego odbiorcy. Mogą wydawać się mu nudne i nieciekawe, a sama oferta nie przynosi żadnych korzyści. Może zdarzyć się również tak, że nigdy tego tekstu nie zobaczy – przyczyną jest najczęściej słabe pozycjonowanie i niskie zasięgi. Jak więc sobie z tym poradzić? Jak stworzyć skuteczny tekst reklamowy? Oto kilka wskazówek, które Ci w tym pomogą!
Jak dopasować tekst reklamowy do odpowiedniej grupy docelowej?
To istotna kwestia, którą musisz wziąć pod uwagę jeszcze przed rozpoczęciem pisania. Powinieneś zacząć od stworzenia profilu Twojego klienta. Sformułowania i argumenty, których użyjesz podczas pisania do grupy nastolatków zdecydowanie nie sprawdzą się w przypadku osób w wieku pięćdziesięciu lat, które zwyczajnie mogą ich nie zrozumieć. Każda grupa odbiorców ma różne potrzeby i oczekiwania, dlatego ważne jest, aby nasz skuteczny tekst reklamowy odpowiednio je wypunktowywał. Warto stworzyć tzw. “personę”, czyli krótki opis typowego przedstawiciela wybranej grupy docelowej, a następnie pisać nasze treści myśląc właśnie o nim. Pomoże to wczuć się w naszego klienta i zrozumieć jego potrzeby.
Jak stosować język korzyści?
Język korzyści to niezwykle ważny element skutecznego tekstu reklamowego. Jego użycie sprawia, że klient dowiaduje się, co dokładnie zyska na zakupie naszego, a nie innego produktu. Pamiętaj, że nie interesują go ogólniki czy suche fakty. Konsumenci kierują się tylko swoimi potrzebami, dlatego ważne jest, aby podkreślić jak zostaną one spełnione przez nasz produkt.
Zasada odwróconej piramidy
To zasada bardzo dobrze znana w gronie dziennikarzy. Polega na rozpoczynaniu każdego tekstu reklamowego od najważniejszych i kluczowych informacji. Mniej istotne i bardziej szczegółowe treści w takiej sytuacji powinny znajdować się w dalszej części. Wynika to z tego, że odbiorcy bardzo często czytają tylko nagłówek i ewentualnie kilka zdań na początku. Jeśli nie wzbudzi to ich zainteresowania, prawdopodobnie pominą nasz tekst i już do niego nie wrócą.
Call to action – skuteczne wezwanie do działania
To kolejny, istotny czynnik w tworzeniu skutecznego tekstu reklamowego. Nakłoń swojego klienta do wykonania akcji. Może to być wykonanie telefonu, polajkowanie profilu na Facebooku, zapisanie się do newslettera czy wzięcie udziału w konkursie. Pamiętaj, że tę technikę możesz połączyć z językiem korzyści – wzywasz do działania jednocześnie informując, co klient na tym zyska. Taką motywacją może być np. specjalny rabat, który ma duże szanse na przyciągnięcie odbiorców.
Pozycjonowanie marki – o czym warto pamiętać
Nie zapomnij o odpowiednim pozycjonowaniu! W pierwszej kolejności nasz skuteczny tekst reklamowy musi dotrzeć do klienta, aby cała powyższa lista miała jakikolwiek sens. Dlatego odpowiednio wysoka pozycja w wyszukiwarkach oraz wysokie zasięgi w mediach społecznościowych to fundament, bez którego nasza reklama nie spełni swojego zadania.
Dobry tekst reklamowy to eksperymentowanie
Na samym końcu warto wspomnieć o jednym. Eksperymentuj! Tworzenie skutecznych tekstów reklamowych to proces kreatywny. Czemu by nie skorzystać z niekonwencjonalnego rozwiązania, które wyróżni Cię spośród konkurencji? Może to właśnie ono będzie kluczem do sukcesu! Obserwuj dotychczasowe działania i wyciągaj z nich wnioski. Zwróć uwagę, co należy poprawić, a co działa świetnie i powinno być kontynuowane. W ten sposób wypracujesz swój własny warsztat, który sprawdzi się w Twojej branży i przy Twojej grupie docelowej.
Pamiętaj, że jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu skutecznych treści reklamowych, możesz skontaktować się z nami!