Żyjemy w czasach, w których pracownik ma coraz więcej do powiedzenia, a także stawia znacznie większe wymagania dotyczące organizacji pracy. W obecnej sytuacji niskiego bezrobocia i niedoboru specjalistów z wielu dziedzin to firmy muszą podejmować walkę o uwagę potencjalnych kandydatów. Stawka jest bardzo duża – poprawa wydajności i jakości pracy, a także przetrwanie na rynku. Jako że content już dawno przejął inicjatywę w branży marketingowej, nic dziwnego, że z pełnym impetem wkracza również w obszar zarządzania zasobami ludzkimi. Jak zatem budować skuteczny Employer Branding oparty o zasady marketingu treści?
Czym jest Employer Branding?
Employer Branding to w skrócie całość działań firmy, które mają na celu zbudowanie profesjonalnego i pozytywnego wizerunku wśród potencjalnych pracowników. Istnieją dwa typy tej strategii:
- Employer Branding wewnętrzny – oddziałujący na dotychczasowych pracowników
- Employer Branding zewnętrzny – mający na celu przekonanie osób dopiero szukających pracy
O ile pierwszy z wymienionych skupia się głównie na zapewnianiu odpowiedniego środowiska pracy oraz dodatkowych benefitów, to działania zewnętrzne są wykorzystywane przede wszystkim w przestrzeni internetowej. Umieszczanie atrakcyjnych ogłoszeń, prowadzenie strony i bloga firmowego, a także działania w mediach społecznościowych – wszystko to wchodzi w zakres Content Marketingu.
Skuteczny Employer Branding – znaczenie Content Marketingu
Jeżeli chcesz zbudować skuteczny Employer Branding, dbanie o wartościową treść jest absolutną podstawą. Wiele firm nie dostrzega tej potrzeby, a tym samym nie diagnozuje poprawnie swoich problemów. Liczne ogłoszenia „prężnie rozwijającej się firmy” i możliwość pracy w „młodym, dynamicznym zespole” już nikogo nie przekonują. Trzeba postawić na jakość oraz unikalność. To może zapewnić tylko profesjonalne podejście do tematu.
Blog firmowy
Świetnym sposobem na promowanie swojej marki wśród potencjalnych pracowników i tworzenie wizerunku profesjonalnej firmy jest prowadzenie bloga firmowego. Dobre jakościowo artykuły eksperckie traktujące o danej branży są doskonałe dla pokazania się z dobrej strony. Ważne jest to, żeby nie starać się robić niczego na siłę. Wrzucanie kiepskich tekstów dla zasady może być jeszcze gorsze, niż nie prowadzenie bloga w ogóle. To pokazuje, jak ważna jest wartościowa treść dla działań wizerunkowych.
Ogromna moc mediów społecznościowych
Świetnym sposobem na zmianę postrzegania marki jest silna działalność w mediach społecznościowych. Pozwalają one na dwustronną komunikację, co jest niezwykle ważne w dzisiejszych czasach. Klienci, a tym samym również pracownicy, oczekują otwartości przedsiębiorstw i ich chęci szybkiego rozwiązywania problemów oraz wątpliwości. Zresztą Content Marketing i media społecznościowe to para, której nie da się rozłączyć.
Jeżeli starasz się wprowadzać nowe rozwiązania oraz chcesz tworzyć skuteczny Employer Branding, odezwij się do agencji Content Marketingowej z Poznania i zacznij zmieniać swoją firmę już dziś.