Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Salon meblowy w internecie – jak zaplanować treści?

Zaangażowanie odbiorców poprzez treści umieszczane na stronie internetowej leży w gestii każdego prowadzącego biznes, niezależnie od jego specyfiki i profilu. Dobra strategia i właściwy dobór treści pomoże nie tylko naszym klientom, ale także nam, zwłaszcza w kontekście promocji marki. Content marketing to świetne narzędzie, dzięki któremu salon meblowy ma szansę zaistnieć w Internecie i znaleźć się w pierwszych wynikach po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarkę Google. O czym warto pamiętać podczas planowania treści do salonu meblowego?

jak tworzyć unikalne opisy mebli

Salon meblowy online – daj się poznać jako silna marka

O tym, że warto postawić na działania content marketingowe w e-commerce, nie trzeba już nikogo przekonywać. Branża meblarska jest niezwykle pojemna, ale także popularna w e-biznesie, przez co firmy nieustannie walczą o swoją pozycję na rynku i widoczność w topowych pozycjach wyszukiwarek. Strona internetowa salonu meblowego powinna nie tylko umożliwiać zakup mebli i akcesoriów wyposażenia wnętrz, ale także odpowiadać na pytanie, dlaczego klient ma zdecydować się na zakup właśnie u nas, nie u konkurencji. Redagując treści w sklepie online, należy pamiętać o uzupełnieniu zakładki “o nas”, która odpowiednio stworzona może posłużyć za dodatkowe narzędzie wspierające sprzedaż w naszym sklepie.

Zakładka powinna mówić o tym:

  • ile lat jesteśmy na rynku,
  • jaką technologię i sprzęt wykorzystujemy do produkcji,
  • na jaki rodzaj materiałów i tkanin stawiamy,
  • czy specjalizujemy się w sprzedaży polskich mebli czy może proponujemy zagraniczne trendy i wzornictwo,
  • czy promujemy tradycyjne rozwiązania czy niszowe aranżacje.

zakładce “o nas”, warto również przybliżyć sylwetki doradców obsługujących klienta online, historię firmy oraz najważniejsze dla niej wartości. Jest to też dobre miejsce na umieszczenie informacji o zdobytych nagrodach i wyróżnieniach. Jeżeli sklep meblowy dostępny jest także stacjonarnie, dobrze dodać, że klienci mogą liczyć na pomoc specjalistów i wsparcie aranżacyjne również na miejscu. Cała zakładka powinna zostać wypełniona contentem, który utwierdzi klienta w słuszności zakupu i pokaże, dlaczego warto zdecydować się na naszą markę.

Opisy mebli i kategorii z branży home&design

Jak napisać opisy produktów lub kategorii do salonu meblowego? Zanim rozpoczniemy pracę nad ich tworzeniem, zastanówmy się czego oczekuje klient. Jeżeli decyduje się na zakup sofy, z pewnością chciałby dowiedzieć się: 

  • jaki jest jej wymiar,
  • czy posiada funkcję spania,
  • czy można wybrać inny kolor, niż ten zaprezentowany na zdjęciu,
  • z jakiego tworzywa została wykonana,
  • jakiej gwarancji udziela producent,
  • w jakich rodzajach materiałów występuje obicie,
  • jakie wypełnienie posiada.

Dodatkowo warto wspomnieć o wszystkich cechach, których nie widać na pierwszy rzut oka. Meble posiadają swoją specyfikę i oferują różne możliwości użytkowania, o których klient nie dowie się jedynie patrząc na zdjęcie. Potrzebny jest unikalny opis produktu, będący nie tylko odpowiedzią na stawiane pytania, ale także potwierdzający profesjonalizm i fachowe podejście sklepu oraz dbałość o potrzeby klienta.

Postarajmy się o stworzenie własnego opisu mebli oraz opisów kategorii w sklepie. Kopiowanie treści z konkurencyjnych stron czy też stron producentów nie będzie dobrym rozwiązaniem, szczególnie jeżeli zależy nam na dobrej pozycji sklepu meblowego w wyszukiwarkach Google. W tym przypadku tylko wysokiej jakości treści pomogą nam to zapewnić. Podejdźmy do tematu profesjonalnie, zaproponujmy klientom unikalne treści i informacje o produkcie, których nie znajdą w innych sklepach online. Opiszmy funkcjonalność mebla i rozbudźmy wyobraźnię odbiorcy oraz potrzebę posiadania danego produktu. W przypadku niezdecydowanych klientów odpowiednio dobrane treści w sklepie internetowym pomogą w podjęciu decyzji i przekonaniu klienta, że rozkładana sofa czy szklany stół do jadalni są dla niego niezbędne, nie tylko pod względem estetycznym, ale także praktycznym.

Prowadzenie bloga

Jednym z najskuteczniejszych narzędzi content marketingu jest prowadzenie firmowego bloga. W przypadku sklepu meblowego tematyka artykułów powinna dotyczyć oczywiście dziedziny aranżacji czy nienachalnej promocji nowej kolekcji, która pojawiła się w salonie. Takie działanie niesie ze sobą szereg korzyści m.in.: pozwala budować trwałe relacje z internautą (który następnie może stać się klientem sklepu), wykreować status eksperta, promować markę czy stworzyć szeroką listę mailingową. Ponadto treści tego typu są bardzo dobrze indeksowane przez algorytmy wyszukiwarek. Komu powierzyć pisanie bloga? Jeśli w zespole nie ma osoby, która poza wiedzą na temat wnętrzarstwa, posiada tzw. „lekkie pióro” oraz zna podstawy tworzenia pod kątem SEO, to warto zgłosić się do agencji content marketingowej. Tylko angażujące, zoptymalizowane, niekopiowane i pojawiające się regularnie treści mają szansę uzyskać wymienione wcześniej korzyści.

Sposób na dobry content: treści + obraz

To unikalna, wzbogacona o odpowiednie słowa kluczowe treść przyciąga potencjalnego klienta na stronę sklepu. Niemniej, w przypadku branży meblowej w podjęciu ostatecznej decyzji pomagają mu odpowiednie zdjęcia danego produktu. Nie oznacza to jednak, że fotografie nie powinny być zoptymalizowane na potrzeby witryny. W tym przypadku kluczowymi pojęciami są atrybuty alt i title, które pozwalają robotom Google’a rozpoznać obrazki umieszczone w tekście:

  • alt, czyli alternatywny tekst opisujący to, co znajduje się na obrazku,
  • title, czyli tytuł obrazka – określany często jako tekst pomocniczy czy tooltip (podpowiedź) – treść ta jest widoczna dla internauty po najechaniu kursorem w pole obrazka.

Algorytmy w pierwszej kolejności zwracają uwagę na atrybut alt, ale dla odpowiedniej optymalizacji strony, należy również uzupełnić title. Warto, aby każdy z nich zawierał wybraną frazę kluczową, ale jednocześnie aby ich treść była choć w pewnym stopniu związana z tym, co prezentuje dane zdjęcie.

Choć początkowo może wydawać się, że zdjęcia i treści mają ze sobą niewiele wspólnego, warto przyjrzeć się internetowym sklepom meblowym, które odnoszą sukcesy i z roku na rok cieszą się rosnącą liczbą klientów. Z pewnością zauważymy, że w przypadku stron internetowych liderów w branży słowa i obraz idą ze sobą w parze – oprócz zachwycających fotografii mebli i dodatków do domu, sklepy proponują dobrej jakości content, podany w lekki i ciekawy sposób. Planując treści do sklepu meblowego postarajmy się odpowiedzieć na potrzeby klienta i  pytania, które może zadać, skupiając się na przekazaniu kluczowych informacji, które rzeczywiście pomogą mu w podjęciu decyzje o zakupie.

 

Content marketing dla branży meblarskiej