Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Recykling treści – jak ponownie wykorzystać stworzoną zawartość?

Recykling treści

Jak można ponownie wykorzystać stworzoną już treść?

Spora część stworzonej przez nas treści, a zwłaszcza tej, którą dystrybuujemy za pomocą prowadzonych przez nas social mediów, bardzo szybko znika w odmętach internetu. Z tego powodu zawsze istnieje pewna część użytkowników, która nigdy się z nią nie zapoznała. Nasze archiwalne publikacje na blogu również są rzadko odwiedzane przez nowych czytelników – skupiają się oni najczęściej na bieżącej zawartości. Czy nie warto więc ponownie sięgnąć do stworzonego przez nas contentu? To doskonały pomysł, zwłaszcza wtedy, gdy dopadnie nas niemoc twórcza – wykorzystanie tego, co już mamy, może dać takie same korzyści, jednocześnie oszczędzając czas. Przedstawiamy recykling treści, jego zalety oraz najważniejsze zasady.

recykling tresci jak wykorzystac

Czym jest recykling treści?

Recykling treści to strategia polegająca na ponownym wykorzystywaniu stworzonej już przez nas zawartości. Najczęściej opiera się na przedstawieniu danego tematu w zmienionej formie, co pozwala nowym użytkownikom zapoznać się z nim, a starym – przypomnieć jego treść. W jej założenia wpisuje się także tworzenie różnego rodzaju tekstów podsumowujących, bazujących na napisanych już artykułach, czy treści bezpośrednio nawiązujące do tego, co już stworzyliśmy. Strategia ta ma wiele korzyści, a wśród nich wyróżnić możemy:

Zwiększenie efektywności

Ciągłe produkowanie nowej treści może przyczynić się do powstania syndromu wypalenia i braku pomysłów na coś nowego, warto więc skorzystać z dostępnych w internecie materiałów i sprawdzić jak pisać dobre teksty na stronę. Jeżeli chcemy tego uniknąć, a zależy nam na regularności publikacji, recykling treści może okazać się niezwykle pomocny. Zamiast wymyślać wszystko na nowo, wystarczy zajrzeć do archiwum tekstów i wybrać jeden z nich. Następnie aktualizujemy go i wzbogacamy o nowe elementy lub podajemy w nowej formie, np. jako wideo, infografikę czy podcast. Tym samym, im większą bazę tekstów będziemy posiadać, tym więcej z nich będziemy mogli poddać recyklingowi. Jednocześnie, zmniejszymy ilość pracy włożoną w utrzymanie regularności.

Różnorodność – jedna treść, wiele form

Ludzie różnią się między sobą – także pod względem tego, w jaki sposób konsumują treść. Jedni lubią długie i opasłe artykuły, a inni krótkie i zwięzłe teksty. Są także miłośnicy wideo, wszelkiego rodzaju kolorowych infografik, podcastów czy prezentacji. Niezależnie od tego, co preferuje nasz odbiorca, recykling treści umożliwia dotarcie z jednym tematem do czytelników o różnorodnych gustach.

recykling treści

Nowi odbiorcy

Recykling treści to dobre narzędzie do łatwego pozyskiwania nowych odbiorców. Za pomocą jednego tekstu możemy kilkukrotnie zainteresować nim nowe osoby, które spotkają się z daną treścią po raz pierwszy.  Efekt ten wzmacnia zwłaszcza pojawienie się go na różnych platformach, np. na Facebooku, YouTubie czy Instagramie. Nie stracą na tym także starsi czytelnicy – poza możliwością odświeżenia treści danego tekstu, zmieniona forma może okazać się dla nich lepsza i bardziej przyswajalna. 

Pozycjonowanie

Recykling treści sprzyja również pozycjonowaniu. Po pierwsze w ten sposób zbudujemy sieć linków pomiędzy naszymi treściami na różnych platformach – z punktu widzenia SEO linkowanie jest niezwykle istotne, a wraz z recyklingiem treści tworzą niezawodną parę. Po drugie wykorzystanie nowych fraz do tych samych treści również wpłynie pozytywnie na pozyskiwanie nowych odbiorców – im więcej dobrze dobranych i skutecznych słów kluczowych będzie się odnosiło do naszej witryny, tym lepiej.

 

Psst! Szukasz pomocy w tworzeniu ciekawych i unikalnych tekstów? Zobacz, co przygotowała dla Ciebie agencja marketingowa z Poznania!

jak wykorzystac tresci