Biuro podróży XYZ zwróciło się z prośbą do agencji Conture o rozwinięcie mediów społecznościowych.
Po przeprowadzonej analizie profilów marki w Internecie uznano, że firma podejmuje efektywne działania w przypadku prowadzeniu Facebooka. Największym problemem było utrzymanie stałego kontaktu z odbiorcami oraz zwiększenie zaangażowania w innych kanałach social media. Właściciel firmy nie mógł znaleźć sposobu na zwiększenie ruchu na profilu oraz do zachęcenia fanów do dzielenia się ich wrażeniami.
Cele:
- zwiększenie zaangażowania w mediach społecznościowych
- rozbudowanie nowych kanałów komunikacji z odbiorcami
- utrzymanie spójnego wizerunku w mediach społecznościowych oraz stałej grupy odbiorców
Zastosowane rozwiązanie:
Za pomocą wcześniej uzupełnionego briefu, wspólnie z właścicielem określono cele jakie chce on osiągnąć. Zdecydowano się na poprowadzenie kanału na Instagramie oraz przeprowadzenie akcji promocyjnej. Pod specjalnie spersonalizowanym hashtagiem obserwatorzy publikowali zdjęcia z wakacji. Konkurs trwał przez 2 miesiące. Raz w tygodniu wybierano 3 osoby, które otrzymywały ofertę specjalną na kolejny wyjazd z biurem. Nagrodą główną był wyjazd w pełni ufundowany przez biuro podróży. Równolegle przeprowadzono kampanię promocyjną akcji.
Rezultaty:
- o 80% wzrost rozpoznawalności marki
- 50% wzrost zaangażowania wśród obserwujących markę