Właściciel Facebooka-Mark Zuckerberg wielokrotnie „czerpał inspiracje” od konkurencji, raz po raz implementując nowe funkcje w aplikacjach należących do jego spółki. Po wprowadzeniu opcji Snapchata do Instagrama nadszedł czas na portal specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Czy oferty pracy na Facebooku będzie stanowić realną alternatywę dla LinkedIn i portali z ogłoszeniami?
Czy oferty pracy na Facebooku to nowość?
Funkcja ułatwiająca firmom rekrutację pojawiła się na portalu Zuckerberg już jakiś czas temu. Jednak dopiero od początku września 2018 roku z tej opcji mogą skorzystać wszyscy użytkownicy Facebooka w Polsce, w bocznym panelu pojawiła się dedykowana zakładka. Nowa funkcja pomoże nie tylko ludziom szukającym pracy, ale także usprawni procesy rekrutacyjne wielu firm i agencji rekrutacyjnych.
Jak szukać pracy na Facebooku?
Klikając w zakładkę o nazwie “Oferty pracy” znajdującą się w bocznym panelu, trafimy zaawansowaną wyszukiwarkę. Aby znaleźć najbardziej dopasowane ogłoszenie, należy wpisać między innymi lokalizację, która nas interesuje, rodzaj pracy, a także jej wymiar oraz branżę. Po uzupełnieniu wszystkich danych w feedzie pojawią się wszystkie oferty pracy, które spełniają nasze oczekiwania.
Każde ogłoszenie jest wzbogacone o grafikę oraz najistotniejsze informacje, które są widoczne już na pierwszy rzut oka. Po kliknięciu w przycisk “Aplikuj teraz”, system automatycznie wypełni formularz naszymi danymi z Facebooka. Oczywiście istnieje wówczas możliwość ich uzupełnienia lub zmodyfikowania.
Oferty pracy na Facebooku – jak poprawnie ją dodać?
Nowa funkcja Facebooka wspiera procesy rekrutacyjne na wielu płaszczyznach. Pracodawca może przede wszystkim zadecydować czy jego ogłoszenie rekrutacyjne znajdzie się w zakładce Aktualności, Marketplace czy nowej Oferty pracy. Dzięki zaawansowanym możliwościom reklamowym przedstawiciel przedsiębiorstwa może skierować ogłoszenie do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców, konkretnej lokalizacji lub skuteczniej je promować.
Facebook sprzyja również zamieszczaniu ofert pracy z powodu zaawansowanych opcji administrowania wszystkimi ogłoszeniami. Serwis wspiera również pracodawców w kontakcie z kandydatami oraz z umawianiem rozmów kwalifikacyjnych poprzez Messengera.
Jak stworzyć skuteczne oferty pracy na Facebooku?
Mimo tego, że portal Zuckerberga bardzo ułatwia umieszczanie ogłoszeń należy pamiętać o skutecznej treści ogłoszenia. Skorzystanie z języka korzyści z pewnością zachęci szerokie grono kandydatów do aplikacji. Zastosowanie interpretacji modelu AIDA, pomoże zainteresować użytkowników Facebooka ofertą, a następnie sprawi, że zechcą na danym stanowisku pracować!
Pisząc oferty pracy na Facebooku warto potraktować je z perspektywy zakupów. Jakie ogłoszenie przykuje uwagę docelowych kandydatów? Jaki opis tego specyficznego produktu sprawi, że będą chcieli go „kupić”? Przede wszystkim należy zadbać o to, aby był unikalny. Dzięki wsparciu copywritera oferta będzie miała spersonalizowany charakter, który trafi do określonej grupy docelowej. Nic również nie działa na czytających tak, jak język korzyści. W notce warto umieścić wszystkie benefity, jakie przyszły pracownik otrzyma, pracując w firmie. Jeśli dodatkowo ogłoszenie będzie punktowało również zakres obowiązków, opis przedsiębiorstwa, proponowaną ścieżkę rozwoju i będzie miało optymalną długość, to żaden kandydat nie oprze się przed aplikowaniem.
Według danych Statistica, które znajdziecie pod tym linkiem https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ z Facebooka korzysta ponad 2 miliardy ludzi na całym świecie. Rekruterzy z pewnością znajdą wśród nich kandydata na konkretne stanowisko w firmie.
Oferty pracy na Facebooku to alternatywa dla LinkedIn?
Dzięki innowacji od giganta z Doliny Krzemowej firmy zyskały kolejny kanał komunikacji, dzięki któremu mogą szukać pracowników. Dzięki temu, że Facebook stanowi medium społecznościowe z największą liczbą aktywnych użytkowników, ogłoszenia z pewnością trafią do wielu ludzi. Jednak to LinkedIn charakteryzuje się dominacją kontaktów biznesowo-zawodowych. Ta specyfika zdecydowanie służy formalnym rozmowom rekrutacyjnym i poszukiwaniu pracowników.
Jeśli szukasz pomocy w napisaniu oferty pracy, która zachęci użytkowników do aplikowania, skontaktuj się z agencją content marketingową z Łodzi. Wsparcie profesjonalnych copywriterów sprawi, że ogłoszenie przykuje uwagę potencjalnych pracowników i zagwarantuje większe zainteresowanie Twoją ofertą pracy. Skuteczny copywriting przyda się każdej firmie z Łodzi, która rekrutuje nowych pracowników.