Agencja content marketingowa – dlaczego warto skorzystać ze wsparcia?
Coraz więcej firm decyduje się na wsparcie agencji content marketingowej. Powodów ku temu jest kilka. Niezależnie od profilu działalności każde przedsięwzięcie wymaga tworzenia treści. Jeśli jesteśmy właścicielami sklepu internetowego potrzebujemy opisów produktu zachęcających do zakupu. Kiedy prowadzimy sklep stacjonarny zapewne posiadamy ulotkę lub katalogi, które musimy zapełnić treścią. Waga słów wzbogacających nasze strony internetowe, ulotki, katalogi czy też blogi eksperckie jest ogromna. Dlatego też firmy chcące promować swoją ofertę i usługi poprzez słowa decydują się na to, by skorzystać z pomocy agencji content marketingowej.
Pomoc profesjonalistów pozytywnie wpłynie na PR firmy. Dobrze dobrane treści, zwięzłe hasła, merytoryczne materiały i artykuły eksperckie pozwolą firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dodatkowo, w przypadku treści online istotne jest pisanie treści pod SEO, dzięki czemu firma zostanie lepiej wypozycjonowania w wyszukiwarce Google. Czy każda firma musi o tym wiedzieć? Nie. Ale czy każda musi to stosować? Z pewnością warto, żeby tak robiła. Nie wszyscy muszą znać się na redagowaniu dobrej jakości treści. Jeśli nie czujemy się na siłach, wybierzmy pomoc agencji content marketingowej, która skutecznie zwiększy zasięg naszej firmy w mediach.
Wybór agencji content marketingowej – 7 rzeczy, na które należy zwrócić uwagę
Wiadomo nie od dziś, że rynek jest różnorodny. Pracując z firmami mamy duży bagaż doświadczeń. Staramy się rozsądne decyzje i szukamy klucza, który zaprowadzi nas do wyboru dobrej i skutecznej agencji content marketingowej. Czym się kierować i na które czynniki zwracać szczególną uwagę?
1. Próbny tekst
Dobrze jest na samym początku poprosić o próbkę materiału, dzięki któremu będzie łatwiej podjąć decyzję o współpracy. Co zyskamy? Przede wszystkim przedsmak i zapowiedź tego, co nas czeka. Dobrej jakości materiał będzie świetnym zwiastunem owocnej współpracy. Poza tym próbny tekst pozwoli nam odnieść się do tego, na czym zależy nam najbardziej i zweryfikować na starcie, czy pomysły copywriterów idą w dobrą stronę.
2. Czas oczekiwania na realizację zlecenia
Można zażartować, że żadna agencja content marketingowa nie jest piekarnią – o czym dobrze wiemy – jednak czas nie jest bez znaczenia. 🙂 Określenie terminu, w jakim zostanie wykonana usługa jest bardzo ważne, ponieważ pozwala zaplanować pozostałe działania marketingowe. Oddanie zlecenia w zdeklarowanym wcześniej terminie, powinno być priorytetem dla agencji.
3. Opinie o firmie
Opinie z łatwością znajdziemy w Internecie. Jeśli przeważają pozytywne oceny o firmie, wówczas wzrasta szansa, że będziemy zadowoleni z jej usług. Może zdarzyć się tak, że pojawi się negatywna opinia, jednak nie powinna ona skreślać firmy w naszych oczach. Nie zawsze wiemy, co było powodem jej wystawienia. W takim przypadku warto poprosić agencję content marketingową o wyjaśnienie sytuacji i szczerze porozmawiać.
4. Poprawki tekstu
Równie istotna kwestia i tak naprawdę standard działania agencji content marketingowych. Sprawdź, czy agencja, z którą chcesz podjąć współpracę oferuje poprawki i jaka jest ich liczba. Dzięki temu unikniesz rozczarowania w przypadku niezadowolenia z efektów pracy oraz poniesienia dodatkowych kosztów, kiedy korekta czy zmiany w treści nie będą wchodzić w zakres całej usługi.
5. Znajomość SEO
SEO to szczególnie ważny element w kontekście działalności firmy online. Kiedy prowadzisz stronę internetową firmy, sklep online czy bloga branżowego, niezbędna jest znajomość pisania tekstów pod SEO. Dlaczego? To właśnie dzięki niej możliwe będzie łatwe wyszukanie Twojej firmy i marki po wpisaniu przez klienta czy też czytelnika odpowiedniej frazy. Często bywa tak, że słowa kluczowe wpychane są do tekstu na siłę, przez co całość jest nienaturalna i odpycha odbiorcę. Łatwość pisania pod SEO i umiejętność redagowania artykułu według określonych zasad w sposób naturalny to wartościowa cecha.
6. Określenie specjalizacji/branży
Mówi się, że jeśli ktoś zna się na wszystkim, to tak naprawdę nie zna się na niczym. I rzeczywiście trochę tak jest. Co prawda dobry copywriter napisze tekst na każdy temat, ale dobrze, jeśli agencja content marketingowa posiada określoną specjalizację. Wówczas mamy pewność, że proponowany przez nas temat jest jej naprawdę bliski. Branża e-commerce, modowa, a może beauty? Sprawdźmy specjalizację agencji i zyskajmy pewność, że współpracujący z nami copywriterzy nie będą mieć problemu z realizacją tematu, który im powierzamy.
7. Portfolio
Portfolio pozwoli nam na ocenę dotychczasowej pracy agencji. Dzięki niemu możemy podpowiedzieć firmie, w którą stronę warto pójść – czy chcemy, żeby nasze zlecenie było realizowane w takiej formie, jak widzimy w udostępnionych materiałach, czy może zależy nam na zupełnie innym podejściu. Zapoznając się z portfolio zyskujemy możliwość odniesienia się do konkretnych przykładów i omówienia elementów, które chętnie zobaczymy już w gotowej realizacji.
Content marketing – od słowa do sukcesu!
Pamiętaj o tym, że tworzenie treści samemu czy też z pomocą agencji content marketingowej to dopiero początek przygody. W końcu nie piszemy do poduszki, lecz po to, żeby artykuły i opisy przyniosły firmie konkretną korzyść. Nie chodzi o to, by naszpikować treści hasłami reklamowymi – świadomy czytelnik wyczuje nasze zamiary i zignoruje nachalny przekaz. Nasza propozycja powinna być lekka i przyjemna, ale też wartościowa dla odbiorcy. Warto zadbać o sposób, w jaki dotrzemy do swojego klienta i czytelnika. Dzielmy się wiedzą na blogach firmowych, portalach społecznościowych lub artykułach eksperckich na stronie firmowej. Inspirujmy, zachęcajmy do dyskusji, rozwiewajmy wątpliwości. Twórzmy treści unikalne, nakierowujące czytelnika na rozwiązanie, którego potrzebuje. Słowa mają moc i mogą zaprowadzić firmę do sukcesu.