Od czego zacząć – blog i opisy produktów w sklepie
Opisy produktów w sklepie, ciekawe artykuły branżowe na blogu. Co w branży e-commerce przyciąga klientów? Wartościowe i angażujące treści! Działając w e-commerce postaw na regularność publikowanych treści oraz ciekawe i unikalne opisy produktów. Twoje plany powinny być długofalowe, nie możesz ograniczać się do jednego artykułu na kwartał i krótkich opisów, albo co gorsza, skopiowanych ze strony producenta.
Co na tym zyskujesz? Budujesz zaufanie i relacje ze swoimi odbiorcami. Występujesz w roli eksperta i znawcy swojej branży, który chętnie wspiera swoich klientów i oferuje im coś więcej niż sam gotowy produkt do kupienia.
Jak wykorzystać content w e-commerce?
Content marketing w e-commerce jest doskonałym narzędziem do nawiązywania relacji z odbiorcami i tym samym Twoimi klientami. Chętnie zapoznają się oni z ciekawymi poradami i wskazówkami dotyczącymi np. aranżacji wnętrz, wyboru odpowiedniego sprzętu czy doboru ubrań do sylwetki. Przeszukują Internet, aby dotrzeć do nowinek czy poradników. Dlatego możesz to wykorzystać i jako branżowy ekspert dostarczyć takich treści klientom. Dzięki temu zbudujesz wizerunek osoby godnej zaufania, z której usług chętnie skorzystają potencjalni klienci.
Content produktowy
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub właśnie zamierzasz go otworzyć, to zapewne wiesz jak ważne są opisy produktów – jeżeli nie, to najlepszy czas, żeby to zmienić! Opisy produktów w sklepie to jedna z pierwszych treści, z którą zapoznaje się Twój klient i na jej podstawie dokonuje wyboru o zakupie produktu. Postaraj się, aby zawierały on jak najwięcej informacji, których może szukać Twój klient: dane techniczne, zastosowanie, możliwości jego wykorzystania.
Zadbaj też o to, żeby opisy produktów w sklepie były unikalne, ciekawe i zachęcające do zakupu. Pamiętaj też o przyciągającej oko oprawie graficznej, wysokiej jakości zdjęciach lub ciekawych infografikach. Na co zwrócić uwagę, podczas tworzenia atrakcyjnych dla klienta i efektywnych pod względem SEO opisów?
8 wskazówek, o których należy pamiętać, tworząc opisy produktów
- Nie kopiuj opisów z innej strony.
- Dobrze, żeby nazwa produktu była krótka i oddająca jego charakter.
- Nie twórz “ściany” tekstu, zadbaj o jego odpowiednie formatowanie.
- Nie zapominaj o konkretnych informacjach.
- Pamiętaj o optymalnej długości opisów: średnio to 500 -700 zzs.
- Zawieraj słowa kluczowe.
- Stosuj z umiarem przymiotniki.
- Wykorzystuj język korzyści.
Blog – miejsce na Twoje treści
Twoja przygoda z content marketingiem w e-commerce na opisach się nie kończy. Unikalne i wysokiej jakości opisy produktów w sklepie to bardzo ważna baza wyjściowa do dalszych działań. O czym należy także pamiętać?
O artykułach branżowych i regularnych wpisach na bloga! Stwórz na swojej stronie miejsce, w którym będziesz publikować ciekawe wpisy powiązane bezpośrednio z tematyką prowadzonego przez Ciebie sklepu internetowego.
Wprowadzasz nową kolekcję mebli? Chcesz dzielić się wiedzą na temat odpowiedniego doboru ubrań do sylwetki? A może myślisz o przygotowaniu serii poradników o kosmetykach? Branżowy blog będzie doskonałą opcją!
Pisz regularnie, nie zapominaj o stosowaniu słów kluczowych i unikalnych treściach. Twoje teksty powinny być lekkie i ciekawe, ale też wnoszące coś nowego – nie powielaj dostępnych na każdej stronie tematów i artykułów.
Wymienione wyżej sposoby mogą być początkiem Twojej przygody z content marketingiem w e-commerce. Budując relacje ze swoimi klientami możesz spodziewać się, że będą oni coraz bardziej wymagający. Dlatego też zwiększaj jakość publikowanych treści. Bądź na bieżąco z nowinkami w branży i dziel się nimi ze swoimi odbiorcami.