Treści uwzględniające zasady SEO to obecnie podstawa przy prowadzeniu wszelkich stron internetowych nastawionych na pozyskiwanie nowych użytkowników. Aby być widocznym dla osób w sieci niezbędne jest przestrzeganie kilku ważnych zasad. Z tego poradnika dowiesz się, jak pisać teksty SEO, by dopasować się do algorytmów Google i zachęcić jak największą liczbę czytelników do skorzystania z Twoich usług.
Słowniczek Content Marketingu na dobry początek
Jeżeli tematyka SEO oraz szeroko rozumianego Content Marketingu jest Ci obca, dobrze będzie zapoznać się z podstawowymi branżowymi pojęciami. Pozwolą one dobrze zrozumieć temat oraz płynnie poruszać się w nowym środowisku.
lead – jedna z najważniejszych części artykułu. Jest to pierwszy akapit w tekście, który powinien być krótki, zwięzły i zawierać główną frazę. Jego podstawowym celem jest zaciekawienie odbiorcy i zachęcenie go do dalszego czytania tekstu.
SEO – Search Engine Optimization, czyli dosłownie optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych.
pozycjonowanie – pojęcie szersze niż SEO, określające całość działań dążących do zbudowania lepszej pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
long tail – tzw. długi ogon, czyli specyficzna fraza, którą wyszukuje mniejsza liczba użytkowników, ale cechuje się też dużo mniejszą konkurencją (mniej firm używa jej do pozycjonowania swojej witryny).
description – bardzo krótki tekst, który pojawia się pod tytułem w wynikach wyszukiwania Google. Jego celem jest przekonanie użytkownika, żeby kliknął w Twój link i zapoznał się z dalszą treścią.
copywriter – osoba zajmująca się profesjonalnie tworzeniem unikalnych treści, które będą przyciągać uwagę i jak najlepiej dopasują się do algorytmów wyszukiwarek. Doskonale wie jak pisać teksty SEO, które zachęcą czytelnika. Często działają oni w całych agencjach content marketingowych.
wskaźnik konwersji – stosunek użytkowników, którzy wykonali pożądane przez twórcę strony zadanie (dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera, kliknięcie w banner, itp.), do wszystkich odwiedzających daną witrynę.
call to action (CTA) – bezpośredni zwrot do czytelnika w trybie rozkazującym (kup teraz, wejdź, poznaj, itp.), który znacznie zwiększa klikalność treści.
linkowanie – umieszczanie odnośnika do innego artykułu lub strony. Ważne jest, żeby był on wplatany naturalnie w kontekst wypowiedzi (bez zwrotów w stylu: zajrzyj tu).
image seo – dodawanie do wrzucanych grafik opisów alternatywnych (tzw. altów) fraz kluczowych, które również oceniane są przez algorytmy Google.
Jak pisać teksty na stronę internetową? Podstawowa struktura
Aby tekst SEO odniósł sukces, w kontekście spełnienia wymagań algorytmów wyszukiwarek, musi mieć odpowiednią strukturę. To oznacza, że każdy artykuł powinien wyglądać z grubsza następująco:
- Tytuł – zawierający oczywiście główną frazę całego tekstu.
- Description – zachęcający tekst również z wyżej wspomnianą frazą.
- Nagłówki h1, h2, h3 – zawierające słowa kluczowe i zachęcające do zapoznania się z treścią.
- Właściwa treść – angażująca, odpowiadająca na problemy czytelników, zawierająca niezbędne frazy, pogrubienia oraz podlinkowania.
- Obrazki – wyposażone we właściwe alty i pasujące do tematu artykułu.
Używaj popularnych słów kluczowych
Jak pisać teksty SEO? Podstawą jest właściwe korzystanie z fraz kluczowych. To dzięki nim użytkownik, przeszukując odmęty internetu, może trafić na Twoją witrynę, co w dalszej perspektywie daje szansę na uczynienie z niego klienta. Do tego bezpośrednio odnosi się wskaźnik konwersji. Musisz jednak pamiętać, żeby nie przesadzić. W przypadku głównej frazy wystarczy, gdy pojawi się w tekście ok. 3 razy. Pozostałe słowa kluczowe powinny do niej nawiązywać i odzwierciedlać zapytania, które użytkownicy wpisują bezpośrednio w wyszukiwarkę.
Nie bój się odmieniać słów
Obecne algorytmy Google i innych wyszukiwarek są już na tyle inteligentne, że potrafią rozpoznawać odmienione słowa, a nawet wyrazy bliskoznaczne. To oznacza, że chcąc dobrze pozycjonować swoją witrynę nie jest wskazane wrzucanie dużej ilości podobnych fraz. Możesz bez przeszkód używać synonimów, które również będą działać na Twoją korzyść.
Uaktywnij swoich odbiorców
Dla sprawnie funkcjonującej witryny niezbędne są opinie i komentarze czytelników. Google ocenia nie tylko samą treść, ale również jej oddziaływanie. Jeżeli więc chcesz zwiększać liczbę nowych użytkowników, musisz skłonić dotychczasowe osoby do aktywności. Nie bój się zachęcania – bezpośrednie zwroty i prośba o komentarze po prostu działają. Zwróć się do swoich odbiorców i powiedz im, co mogą zrobić oraz czego od nich oczekujesz.
Jak pisać teksty SEO? Nie zapomnij o grafice
Wiele osób utożsamia treść jedynie z tekstem obecnym na stronie internetowej. To duży błąd, który może sprawić, że Twoja strona nie będzie właściwie zoptymalizowana. Uwzględnienie zasad image SEO w copywritingu internetowym pozwala robotom wyszukiwarek na ocenę graficznych walorów witryny. Naturalnie nie mogą one analizować samego wyglądu obrazka, dlatego tak ważne jest umieszczenie opisów alternatywnych i tytułów wrzucanych grafik. Dobrym rozwiązaniem jest również linkowanie ich za pomocą artykułów pasujących do przedstawianej sceny.
Pisz unikalne treści dostosowane do swoich odbiorców
Dbając o techniczną stronę seo copywritingu, nie możesz zapomnieć o tym, że teksty na stronę internetową powinny być unikalne, a do tego przede wszystkim atrakcyjne dla użytkownika. Nikt nie lubi powielania treści (zwłaszcza roboty Google), dlatego zadbaj o niepowtarzalność swoich artykułów. Spraw również, aby czytelnik odczuł rzeczywistą satysfakcję z zapoznania się z daną treścią – rozwiązuj problemy odbiorców i spraw, by byli zaciekawieni tym, co masz do przekazania. W końcu to oni są najważniejsi w całym omawianym łańcuchu.
Powyższe zasady stanowią esencję dobrego formułowania treści. Jeżeli chcesz mieć pewność, co do jakości swoich artykułów postaw na agencję content marketingową z Warszawy. Profesjonalni copywriterzy wiedzą dobrze jak pisać teksty SEO i pomogą Ci w poprawie funkcjonowania Twojej witryny.