Jak powinna wyglądać treść w Internecie?
O tym, jak ważna jest zawartość każdej strony internetowej nie trzeba nikogo uświadamiać. Specyfika Internetu wymaga jednak, aby była ona podana w odpowiedniej formie. Konsumpcja treści to proces bardzo szybki, dlatego najczęściej wygrywają te teksty, które są łatwo przyswajalne i odpowiednio dopasowane do czytelnika. W tym artykule pokażemy jak pisać dobre teksty na stronę internetową, które wzbudzą zainteresowanie odbiorców. Oto kilka przydatnych rad:
Prosty język i krótkie zdania – jakie komunikaty stosować do odbiorcy?
Internet to miejsce, w którym czas płynie bardzo szybko. Internauci w zawrotnym tempie przeczesują strony internetowe w poszukiwaniu konkretnych, potrzebnych im informacji. Bardzo często czytany artykuł oceniają pobieżnie, rzucając okiem tylko na jego najważniejsze elementy. Z tego powodu warto wykorzystywać duże, chwytliwe nagłówki, które przyciągną wzrok czytelników i wskażą im, co dokładnie znajdą w danym akapicie. Co do samego tekstu: powinien on być napisany przy pomocy prostego języka i krótkich zdań. Nie możemy pozwolić, aby nasz odbiorca stracił zainteresowanie i zrezygnował z dalszego czytania. Postarajmy się, aby nasz przekaz był dla niego zrozumiały, zwięzły i przydatny.
Jak pisać dobre teksty na stronę internetową?
Jeśli możemy sobie na to pozwolić, spróbujmy pisać nasze teksty w drugiej osobie liczby pojedynczej. Taki zabieg zdecydowanie przybliży nas do naszych odbiorców – zbudujemy z nimi wyjątkową relację. Staniemy się kimś godnym zaufania, co zwiększy naszą wiarygodność w oczach czytelników. W takiej sytuacji musimy uważać, aby tego nie zepsuć – bądźmy szczerzy i nie dawajmy powodów do utraty zaufania. Nasza autentyczność będzie prowadzić do pogłębiania zaangażowania, dzięki czemu zyskamy grono zaufanych klientów. Co więcej, bezpośrednia komunikacja będzie zdecydowanie sprzyjać wykorzystywaniu CTA, czyli wezwań do działania.
Czym jest Call to action?
Wezwanie do działania (ang. call to action, CTA) to krótki tekst, najczęściej w trybie rozkazującym, który ma zachęcać do wykonania określonej czynności. Najczęściej CTA umieszcza się w miejscach, w których oczekujemy konkretnej akcji czytelnika – kliknięcia w link, zapisania się do newslettera czy skorzystania z promocji. Jeżeli zostanie to poparte odpowiednimi argumentami, skuteczność działania będzie naprawdę wysoka i odbiorca zrobi to, o co go prosimy. Musi on jednak mieć solidne powody, a nasza w tym rola, aby odpowiednio je przedstawić.
Język korzyści, czyli jaki?
Język korzyści to istotny element marketingu, który pojawiał się na łamach naszego portalu już kilka razy. Zadbajmy o to, aby nasi czytelnicy wiedzieli, jakie będą mieli korzyści z przeczytania naszych treści, czy z zakupienia rzeczy lub usług, które opisujemy. Pobudźmy ich wyobraźnie i już na samym wstępie uświadommy, co na tym zyskają. Niezwykle ważne jest indywidualne podejście – każdy jest inny i ma różne potrzeby, dlatego zawęźmy naszą grupę docelową tak, aby komunikat trafił w czuły punkt i skutecznie przekonał klienta do skorzystania z naszej oferty.
Czy pozycjonowanie jest ważne i dlaczego warto o nim pamiętać?
Tak! Dbanie o pozycjonowanie to także kluczowy element stanowiący o sukcesie naszej witryny. Postarajmy się, aby nasze teksty znalazły się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu przeczyta je więcej czytelników, którzy być może zostaną z nami na dłużej. Wykorzystajmy odpowiednie frazy kluczowe, twórzmy naszą zawartość zgodnie z zasadami SEO i uważajmy, aby zachować odpowiedni balans pomiędzy pisaniem dla algorytmów, a pisaniem dla naszych odbiorców. Więcej porad dotyczących pozycjonowania znajduje się w naszym artykule, który tłumaczy jak połączyć content marketing z SEO.
Dalej nie jesteś pewien jak pisać dobre teksty na stronę internetową? Nie martw się, tworzenie ciekawych, angażujących treści to nasza specjalność! Czym prędzej skontaktuj się z nami!