Jak skutecznie prowadzić facebookowy fanpage?
We wszystkich działaniach marketingowych niezwykle ważną rolę odgrywa wcześniej przygotowana i spójna strategia. Przed przystąpieniem do prowadzenia fanpage – nieważne czy firmy czy osoby – musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Co, jak, w jaki sposób publikować? Czy wykorzystywać fotografie z banków zdjęć czy może tworzyć grafiki samodzielnie? Jakie kolory będą dominowały? W jaki sposób zwracać się do obserwatorów? I w końcu, jakie treści publikować? Tutaj przybywamy z pomocą! Przygotowaliśmy 10 rodzajów postów, które warto wprowadzić na swoim fanpage, a które dodatkowo zwiększą aktywność fanów.
1. Twórz infografiki
W natłoku treści pojawiających się na facebook-owych tablicach, kluczem do sukcesu jest wyróżnienie się. Opublikowanie ciekawej infografiki przyciągnie wzrok odbiorców i w ciekawy sposób pozwoli na przekazanie ważnej treści. W ten sposób możesz pokazać dane statystyczne, przekazać „5 sposobów na” czy omówić najczęstsze błędy popełniane w branży.
2. Publikuj prezentacje
Tutaj z pomocą przyjdzie np. SlideShare. Prezentacje na fanpage to wciąż rzadka forma publikowania wiedzy – warto ją rozwijać.
3. Linkuj i oznaczaj innych użytkowników
Daj się poznać szerszej publiczności. Oznaczanie innych profili pozwala na zwiększenie zasięgu organicznego twojego postu. A im większy zasięg – tym więcej osób zobaczy Twoje treści. Może w ten sposób zagoszczą na Twoim fanpage na dłużej i zostaną stałymi odbiorcami postów?
4. Dziel się dniem z życia firmy
Lubimy wiedzieć kto do nas mówi – kto stoi za publikacjami jakie oglądamy na fanpage’u. Pokaż innym jak funkcjonuje Twoja firma – daj się bliżej poznać i pokaż, że po drugiej stronie też są ludzie 😉
5. Nawiązuj do aktualnych wydarzeń
Pisanie czy odnoszenie się do najnowszych wydarzeń zwiększa szanse na pokazanie Twojego profilu szerszej grupie odbiorców. Staraj się być na bieżąco!
6. Dziel się wiedzą, ciekawostkami
Publikuj wartościowe ciekawostki i dane. Możesz też zadać pytanie w treści postu. W ten sposób zachęcisz fanów do angażowania się na profilu.
7. Przypominaj wcześniejsze posty
Dzięki temu zachowasz ciągły ruch na stronie. Nowi fani będą mogli zapoznać się z Twoimi wcześniejszymi publikacjami, a dotychczasowym przypomnisz o aktualnych tekstach.
8. Publikowanie cytatów
Chcemy być inspirowani i lubimy inspirować. Motywujący cytat świetnie sprawdzi się w kontekście social media. Może zachęcić odbiorców do działania. Ważne, żeby treść umieszczona (najczęściej) na grafice była krótka i przystępna. Długie publikacje nie przyciągają tak dobrze uwagi odbiorców jak te, do których odnieść można się w krótkim czasie.
9. Posty typu – prawda/fałsz
Posty, w których odbiorcy za pomocą przycisków reakcji mogą wyrazić swoje zdanie w znakomitym stopniu wpływają na ich zaangażowanie na fanpage’u. Ważne, żeby pytanie było krótkie i sformułowane w przejrzysty sposób. Może nawiązywać do aktualnych zmian w branży, wcześniejszych postów czy zbadania opinii fanów. Co więcej – z prostego pytania może wywiązać się naprawdę interesująca dyskusja pod zdjęciem. W takim wypadku pamiętaj, żeby nie zostawiać nikogo bez odpowiedzi! 🙂
10. Dziel się treściami związanymi z twoją branżą
Pokazuj interesujące przykłady i pouczające case studies. Jeśli działasz w branży modowej – może warto zainteresować się blogami modowymi czy artykułami opisującymi aktualne trendy? W branży reklamowej pokaż przykłady dobrze zbudowanych kreacji, z kolei jeśli prowadzisz fanpage gastronomiczny podziel się dobrymi przepisami i wiedzą na temat żywienia.
Pamiętaj, że wszystki typy postów można dowolnie łączyć 😉 Nie ograniczaj się do tylko jednej wskazówki i daj się ponieść wyobraźni!
Znasz inne patenty na zaangażowanie fanów? A może masz jakieś pytania? – napisz do nas! Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie.