Content marketing w mediach społecznościowych – jak go wykorzystać?
O tym jak ważne w marketingu internetowym są social media nie musimy wspominać. Mają wiele przydatnych funkcji, a jedną z nich jest obserwacja naszych odbiorców. Dzięki temu możemy zrozumieć ich potrzeby i zainteresowania, a następnie wykorzystać to w naszej komunikacji, którą przekujemy w budowanie zaangażowania. Nasza baza fanów na Facebooku czy Instagramie to wyjątkowe miejsce, w którym osoby zainteresowane naszą działalnością mogą otrzymywać od nas odpowiednie komunikaty. W ten sposób social media mogą stać się kanałem dystrybucji naszych treści.
Poza zwykłym linkowaniem do naszego bloga firmowego, warto także pokusić się o stworzenie nowego, oryginalnego contentu przeznaczonego konkretnie na dane medium. Istotne jest jednak sprecyzowanie naszego przekazu do grupy docelowej. Warto też dopasować komunikację do charakteru danego portalu – nasze posty na Twitterze czy Instagramie będą znacznie różnić się od tych na LinkedInie. Czas i środki przeznaczone na social media mogą przynieść nam wiele korzyści, o ile odpowiednio zaplanujemy naszą strategię. Oto kilka propozycji działań, pokazujących jak może wyglądać content marketing w mediach społecznościowych.
Jak publikować treści w social mediach?
1.Real time marketing
Real time marketing to marketing czasu rzeczywistego. Strategia ta polega na błyskawicznym reagowaniu na bieżące wydarzenia i trendy. Marki, poprzez swoje kanały społecznościowe, komentują takie sytuacje jak np. Super Bowl czy premiera najnowszego odcinka Gry o Tron. Niezwykle istotna jest tu szybkość reakcji, która jest czasami liczona nawet w minutach. Dobrze zaprojektowany post, z ciekawym nawiązaniem do aktualnego zdarzenia, wrzucony w odpowiednim czasie, może stać się niezwykle popularny i sprawić, że odbiorcy będą mówić o nas jeszcze przez wiele tygodni. Real time marketing wymaga wyjątkowej czujności, refleksu i pokładów kreatywności, ale jeśli wszystko się uda, jednym postem możemy zwrócić na siebie uwagę tysięcy internautów. Z tego powodu warto być zawsze na posterunku i jeśli nadejdzie okazja – odpowiednio ją wykorzystać.
2. Recykling contentu
Recykling contenu to kolejna strategia, której głównym elementem jest wykorzystanie już stworzonego przez nas contentu. Robiąc to jednak, zmieniamy jego formę. Przykładowo jeśli kilkanaście miesięcy temu opublikowaliśmy artykuł na temat sposobów na wypromowanie sklepu internetowego, teraz stwórzmy o tym infografikę lub wideo, przedstawiając je w formie wizualnej. Ważne jest, aby temat nadal był nośny i pożądany przez użytkowników, dlatego powinniśmy nieustannie badać trendy i potrzeby naszych odbiorców. Ta strategia sprawdzi się także na naszym blogu firmowym, jednak to dzięki social mediom będziemy mogli dokładnie monitorować oczekiwania naszych klientów i błyskawicznie odpowiadać. Recykling contentu to mniejszy nakład pracy, który za sprawą wykorzystania wytworzonej już treści pozwoli na osiągnięcie takich samych, a nawet lepszych wyników.
Content marketing w mediach społecznościowych – jak wzbudzić zainteresowanie?
Pamiętajmy, że social media rządzą się swoimi prawami i musimy się do nich dostosować. To miejsce niezwykle szybkie, które wiele osób odwiedza dla zabicia czasu. Jeśli chcemy wzbudzić ich ciekawość, musimy wiedzieć czym możemy to zrobić. Nawet najpiękniejsza infografika czy wideo nie zainteresują ich, jeśli treść nie będzie odpowiednio dostosowana. Content marketing w mediach społecznościowych to właśnie próba zainteresowania swoją treścią osób, które zwyczajnie przeglądają swoją tablicę w przerwie od pracy, czy podczas podróży komunikacją miejską. Jeśli weźmiemy to pod uwagę, na pewno uda nam się stworzyć zaangażowaną społeczność.
Jeśli szukasz pomocy w tworzeniu unikalnych i wyjątkowych treści, które być może zawitają na Twoje media społecznościowe, sprawdź agencje marketingowe w Poznaniu.