Czym jest blog firmowy?
Blogi w internecie znacznie ewoluowały od momentu swojego powstania w latach 90 XX w. Początkowo były one wirtualnymi dziennikami, w których blogerzy publikowali swoje przemyślenia. Stopniowo ulegały one specjalizacji, każdy blog zaczął zajmować się konkretną tematyką, związaną z zainteresowaniami twórcy. Następnie nadszedł czas, w którym zainteresowały się nimi firmy, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Dobrze prowadzony blog przyciąga dużo klientów i umożliwia budowanie wyjątkowej, dwustronnej relacji. To miejsce, w którym firma może podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem i odpowiedzieć na potrzeby i problemy swoich odbiorców. Oto poradnik przeznaczony w szczególności dla dostawców sprzętu dla gastronomii. Pokaże on, w jaki sposób blog firmowy może zachęcić właścicieli lokali i firm cateringowych do zakupu sprzętu. Zobacz przydatne wskazówki, dzięki którym wartość tekstu rośnie i jest on chętnie czytany przez odbiorców.
Jak tworzyć wpisy na bloga firmowego?
Cała idea content marketingu polega na dzieleniu się z użytkownikami wartościową i ciekawą treścią. Nie inaczej powinno być w przypadku bloga firmowego. Powinniśmy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i dostarczać im teksty, które rozwiążą nurtujące ich problemy i dylematy. Biorąc pod uwagę specyfikę branży gastronomicznej, zastanówmy się, czego w internecie mogą poszukiwać właściciele restauracji, kawiarni czy firm cateringowych i jak powiązać to z naszą ofertą?
Tutaj powinniśmy zwrócić swoją uwagę na narzędzia, które umożliwiają nam sprawdzenie najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych. W ten sposób będziemy wiedzieć, czego mogą oczekiwać od nas klienci. Potencjalne pytania mogą dotyczyć wystroju wnętrz, najlepszego sprzętu w danej cenie, sposobów na szybsze przygotowywanie posiłków czy porad związanych z przechowywaniem jedzenia. Jeśli dowiemy się, że tego typu informacje są pożądane – czas na nasze działanie.
Tworzymy artykuł na dany temat, wykorzystując naszą wiedzę i doświadczenie. Warto zadbać o jego merytoryczność, a jednocześnie przystępność. Specyfika internetu ma to do siebie, że z jednej strony ceni się wysoką jakość tekstu, a z drugiej oczekuje się, że nie będzie on przesadnej długości i nie będzie wymagać od czytelnika dużego wysiłku. Tworząc tekst, pamiętajmy, aby rozwiązaniem problemu była oferta naszej firmy. W ten sposób w szybki sposób odpowiemy na potrzebę odbiorcy i podsuniemy mu pomysł wprost z naszego sklepu.
Blog firmowy a SEO
Kolejnym elementem naszej układanki powinno być zadbanie o widoczność naszego bloga firmowego w sieci. Pomoże w tym odpowiednie nasycenie artykułów właściwymi słowami kluczowymi, a także optymalizacja meta opisów czy nagłówków. W ten sposób, klient, który wpisze swój problem do Google, na samej górze zobaczy nasz artykuł proponujący rozwiązanie. Zadbanie o kwestie SEO na naszym blogu firmowym, może przynieść wiele korzyści i regularnie zwiększać liczbę klientów.
Szukasz pomocy w prowadzeniu bloga firmowego? Postaw na agencję marketingową Conture z Poznania! Pomożemy Ci w tworzeniu skutecznych i wartościowych wpisów, które odpowiedzą na potrzeby Twoich klientów! Zgłoś się do nas już teraz!