Czy wiecie, że marketing ulega coraz większej snapchatyzacji? Gdy kilka lat temu Snapchat odrzucił propozycję wykupu przez Facebooka za 3 mld. dolarów, eksperci dyskutowali, czy to dobra decyzja. Dziś popularna aplikacja z duszkiem szykuje się do debiutu giełdowego, a jej wartość rynkowa ma sięgnąć nawet 25 mld.dolarów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na tę formę komunikacji. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek na zwiększenie zasięgu na Snapchacie.
1. Dostosuj treść do odbiorcy
Warto mieć na uwadze, że Snapchat to narzędzie głównie ludzi poniżej 25. roku życia. Dopasuj komunikat do tej grupy. Używaj odpowiedniego języka, nie bądź zbyt formalny, wykorzystaj ich wzrokowość odpowiednimi zdjęciami lub aranżacjami. Wykaż się dystansem i poczuciem humoru. Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach klienci zalewani są informacjami ze wszystkich stron. Musisz znaleźć swój sposób, by się wyróżnić.
2. Pamiętaj o contencie
Mimo, że treść na Snapchacie jest ulotna, nie możesz o niej zapominać. Selekcjonuj informacje, które chcesz przekazać – być może niektóre z nich lepiej pasują do innego kanału komunikacji? Wykorzystaj dynamikę Snapchata oraz fakt, że dzięki niemu w prosty sposób docierasz bezpośrednio do klienta.
3. Zaangażuj społeczność
Wzbudź u odbiorców chęć interakcji. Organizuj konkursy. Bądź przy tym pomysłowy i kreatywny. Świetnym przykładem jest kampania H&M w formie gry miejskiej, która polegała na udostępnianiu na Snapchacie zdjęć sklepów, w których klienci mogli odebrać bilety na imprezę Boiler Room.
Znakomitym przykładem jest także działanie Nju Mobile. Nie bój się napisać do nich, gdy masz słabszy dzień!
4. Promuj swojego duszka w innych social mediach
Udostępniając treści ze Snapchata na Instagramie lub Facebooku możesz przyciągnąć tych odbiorców, którzy do tej pory tam Cię nie śledzili. Nie powielaj jednak Snapchatowej treści w innych mediach za każdym razem. Spraw, aby Ci, którzy tam Cię obserwują mieli z tego wyjątkowe korzyści lub unikalny content.
5. Wspieraj się aplikacjami wspomagającymi Snapchat
Dobrym przykładem jest tutaj GhostCode, gdzie w łatwy sposób możesz znaleźć innych Snapowiczów lub wypromować swój profil. Wykorzystaj jego możliwości, spersonalizuj swój Snapcode, podepnij się pod odpowiednie kategorie i pnij się w górę rankingu.
6. Zwiększenie zasięgu na Snapchacie? Współpracuj!
Zaplanuj wspólne działania z innymi Snapowiczami. Pokaż się na ich profilach w ramach zaplanowanej lub spontanicznej akcji, dzięki czemu trafisz do odbiorców spoza Twojej społeczności. Nie pozwól, by miało to postać tylko reklamową. Bądź naturalny, zainteresuj sobą, spraw, aby Ci, którzy Cię nie znają zechcieli Cię oglądać częściej. Przykładem może być współpraca Coca-Coli z Codym Johnsem, który pomagał marce w promocji podczas wyścigów Nascar.
Social media to potężne narzędzie bezpośredniej komunikacji z klientem. Skorzystaj z powyższych porad i odpowiednio zaplanuj swoje działania, a na zwiększenie zasięgu na Snapchacie z pewnością nie będziesz długo czekać!