Czy współcześni marketingowcy są w stanie wyobrazić sobie świat bez social media? Generowanie ruchu internetowego i zdobywanie uwagi przez media społecznościowe stało się nieodłącznym elementem strategii marketingowej firm. Działania prowadzone w internecie nie tylko generują mniejsze koszty, ale i pozwalają celniej dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Jak obecnie kształtują się trendy w social mediach? Co zrobić by najlepiej dostosować działania w mediach społecznościowych do profilu działalności?
Podobno jeśli nie ma Cię na Facebooku to nie istniejesz. Spotkałeś się kiedyś z takim twierdzeniem? Tam gdzie pojawiają się potencjalni klienci, tam znajdziemy i marki. Marketing przez social media wykorzystuje zaangażowanie klienta w mediach społecznościowych. Marki nie tylko budują pozytywny wizerunek, ale poprzez social media mogą dzielić się ciekawym contentem. Pośrednio działania te dążą do generowania i wzrostu sprzedaży produktów, i usług. Można powiedzieć, że zyski wynikające z pojawienia się w social media są obustronne – odbiorcy mają szansę na spotkanie się z marką i poznanie wiarygodnych źródeł, właściciele marek z kolei – poznanie preferencji i wzmocnienie wizerunku wśród klientów.
Social media – kogo tam spotkasz?
Wymieniać kanały społecznościowe można długo – Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat, YouTube, VK. A to tylko niektóre. Jak wielu użytkowników znajdziesz na Facebooku? Ile aktywnych kont jest na Instagramie? Do ilu osób dotrzesz przez YouTube? Poznaj najnowsze dane i sprawdź, który kanał social media najbardziej sprawdzi się dla Twojej marki.
Czyli ten najbardziej znany. Social marketing na Facebooku, nie ogranicza się do tworzenia i zarządzania fanpage firmowym. Platforma pozwala na tworzenie reklam, z jasno sprecyzowaną grupą docelową. Klienci mogą oceniać Twoje produkty, komentować i na bieżąco śledzić działania. Według badań NapoleonCat z maja 2016 roku, w Polsce obecnie istnieje ponad 14 milionów użytkowników w wieku 13+. Najwięcej osób, bo prawie 30% to użytkownicy w wieku 25-34 lat. Niewiele mniejszą grupę stanowią użytkownicy od 18 do 24 roku życia. Podział płci przedstawia się równomiernie. 52% użytkowniczek to kobiety i 48% mężczyźni.
YouTube
Jest drugim największym portalem społecznościowym po platformie Zuckenberga. Według danych Sotrender za kwiecień 2016 użytkowników medium było 18,96 mln, z czego 9,49 mln to mężczyźni i 9,47 mln kobiety.
Z kolei z platformy bazującej na publikowaniu zdjęć i krótkich video korzysta od 2,6 do 2,8 mln użytkowników. Z danych Sotrender na kwiecień 2016 roku, w Polsce z Instagrama korzysta 2,53 mln osób – 1,34 mln kobiet i 1,18 mln mężczyzn.
Snapchat
Aplikacja, która ciągle rośnie w siłę, a dzięki pozornej ulotności publikowanych tam treści zyskuje coraz większą popularność. “Bycie na bieżąco” z dużym powodzeniem (np. poprzez współpracę z blogerami) wykorzystują marki. Wg. danych ze stycznia 2016 roku ze Snapchata obecnie korzysta 1,2 mln osób, głównie w wieku 13-24 lat. Od września 2015 wzrosła też liczba mężczyzn korzystających z aplikacji. Obecnie statystyki płci są wyrównane.
Czyli narzędzie do szybkiej i krótkiej komunikacji z odbiorcami. Również według danych Sotrender, w kwietniu 2016 roku liczba użytkowników wyniosła 3,67 mln, z czego zdecydowana większość to mężczyźni – 2,02 mln.
Warto odpowiedzieć sobie, jakie kanały social media w największym stopniu odpowiadają potrzebom Twojej marki. Wydaje się proste, prawda? Jeśli jednak chcesz skorzystać z naszej pomocy, zapoznaj się z ofertą Conture z Poznania. Dopasujemy wszystkie działania w social mediach do Twoich potrzeb.
Źródła:
http://zblogowani.pl/wpis/803787/miesieczna-liczba-uzytkownikow-kanalow-sm-w-polsce-maj-2016