Copywriting produktowy – czym jest?
W każdym fizycznym sklepie znajduje się sprzedawca. To osoba odpowiedzialna za sprzedaż produktu. Prezentuje go, ukazuje jego najważniejsze cechy i stara się przekonać klienta, że jest to właściwy wybór. To kluczowa rola, która ostatecznie wpływa na finalizację zakupu. Co w sytuacji, gdy mamy do czynienia z sklepem internetowym? Oczywiście wyklucza to obecność jakiegokolwiek sprzedawcy. Jednakże, z pomocą może nam przyjść copywriting produktowy. Jest to tworzenie odpowiednio skonstruowanych opisów produktów i usług, których celem jest właśnie zastąpienie sprzedawcy. Jedna z jego najważniejszych zasad mówi, że nie sprzedaje człowiek, a słowa. Zastanówmy się zatem, jak copywriting produktowy wykorzystać w praktyce i dlaczego warto to robić?
Jak stworzyć dobry opis produktu?
Zacznijmy od praktyki. Jak powinien wyglądać dobry opis produktu? Powinniśmy zadbać o kilka elementów: odpowiednie formatowanie tekstu, jego unikalność, słowa kluczowe oraz wykorzystanie języka korzyści. Niepowtarzalny tekst, wyglądający estetycznie, będący przyjaznym dla algorytmów wyszukiwarek i skutecznie zachęcający klientów do zakupu to klucz do sukcesu i zwiększenia sprzedaży. Stanie się on wirtualnym sprzedawcą, który zaprezentuje produkt i za pomocą odpowiednich technik przekona klienta do jego zakupu. Istnieje wiele zasad mówiących jak powinien wyglądać dobry opis produktu. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, sprawdź nasz artykuł “Jakie cechy powinien mieć dobry opis produktu?”, w którym zamieściliśmy szczegółowe porady i wskazówki.
Artykuły produktowe
Copywriting produktowy można rozbudować także o specjalne artykuły produktowe. Są to specjalne teksty, których celem jest zbudowanie wizerunku eksperta i profesjonalisty, który doradza klientowi. Za ich pomocą podzielimy się z naszymi odbiorcami wiedzą oraz doświadczeniem w danej branży, tym samym tworząc z nimi wyjątkową relację i wykorzystując to zaufanie w sprzedaży swoich produktów czy usług. Przykładami takich artykułów mogą być recenzje produktów, ciekawe sposoby ich wykorzystania czy użyteczne wskazówki dotyczące ich dobierania. Jeśli w każdym z takich tekstów dyskretnie zawrzemy informacje o naszej ofercie, z pewnością przyniesie to pozytywne skutki i zwiększy sprzedaż. Tym sposobem zbudujemy bazę zaufanych fanów, którzy regularnie będą odwiedzać naszą witrynę i tym samym korzystać z naszej oferty.
User generated content – przykłady
User generated content czyli treści generowane przez użytkowników. Mogą nimi być zdjęcia, filmy czy komentarze publikowane przez odbiorców na naszej witrynie. Świetnie sprawdzają się zwłaszcza w sklepach internetowych, gdzie stanowią potwierdzenie autentyczności sprzedawcy. Przykładowo może być to miejsce na komentarze i opinie (np. w formie gwiazdek) połączone z możliwością podzielenia się rzeczywistym zdjęciem zakupionego produktu. Będzie to doskonałe działanie content marketingowe, które pozwoli na oszczędność czasu (to użytkownicy tworzą treści, nie my), a także umożliwi stworzenie wyjątkowej społeczności zbudowanej wokół naszej marki.
Copywriting produktowy – czy to się opłaca?
Zdecydowanie! Branża e-commerce rozwija się niezwykle prężnie i powstaje wiele nowych sklepów, które walczą o klientów. Aby wyjść z tej bitwy cało, warto pozytywnie się wyróżnić. Odpowiednio zaprojektowane opisy produktów, które poza zachęcaniem klienta wytworzą ruch z wyszukiwarek internetowych z pewnością będą miały na to wpływ. Nie bagatelizujmy ich i poświęćmy odpowiedni czas oraz środki na stworzenie wyjątkowej przestrzeni dla naszych odbiorców. Jeżeli połączymy je z artykułami produktowymi oraz treściami generowanymi przez użytkowników otrzymamy wyjątkową mieszankę, która realnie przyczyni się do zwiększonej sprzedaży oraz zaangażowania naszych klientów.
Poszukujesz kogoś, kto zajmuje się copywritingiem produktowym? Stworzymy dla Ciebie wyjątkowe i wartościowe treści!