Content dynamiczny – jak personalizować treści?
Nasze skrzynki odbiorcze to jedne z najbardziej osobistych miejsc w Internecie. Warto wykorzystać ten fakt podczas budowania wyjątkowej, bezpośredniej więzi z naszym odbiorcą, zwłaszcza w dobie ogromnego spamu, który trafia na jego pocztę każdego dnia. Jeśli stworzymy wartościową wiadomość, pasującą do jego zainteresowań, na pewno zostaniemy przez niego docenieni, a być może zainteresujemy go naszą ofertą. To doskonały moment na wprowadzenie content marketingu – jego użycie sprawi, że nasze maile nie będą czystą ofertą handlową, ale będą stanowiły coś więcej. Aby to osiągnąć, należy sięgnąć po odpowiednie techniki. Zastanówmy się, jak wykorzystać copywriting i content marketing w e-mail marketingu?
Jeśli mamy dostęp do różnorodnych danych dotyczących osób odwiedzających naszą witrynę, warto wykorzystać je podczas tworzenia mailingu. Każda okazja do personalizacji wiadomości i zbliżenia się do klienta pozwala na wykreowanie z nim wyjątkowej więzi. Warto stworzyć wiele różnych wariantów e-maila i wysyłać je do wąskiej, wyodrębnionej grupy docelowej. Nasz odbiorca poczuje się doceniony, zwłaszcza jeśli zaproponujemy mu ofertę, która z pewnością go zainteresuje. Tym sposobem zyskamy jego zaufanie, co być może zapunktuje w przyszłości.
Newsletter – jak zachęcić odbiorcę do zapisu?
Warto zachęcić naszego odbiorcę do zapisania się do newslettera. Takim motywatorem może być dodatkowa zawartość w postaci porad, ciekawostek, video, ebooków czy raportów. Ważne, aby była to unikalna treść przygotowana tylko dla subskrybentów newslettera – pozwólmy czuć się im wyjątkowo. Pamiętajmy, aby powitalny e-mail był ciekawy i pozostawił po sobie dobre wrażenie – może to mieć kluczowe znaczenie w przyszłych kontaktach z klientem. Wykorzystaj język korzyści – zapewnij odbiorcę, że każdy mail od nas to szereg pozytywów dla niego. Uświadommy mu, że to wartościowa wiadomość i zdecydowanie nie powinna trafić do spamu. Jest to szczególnie ważne, gdyż zdarzają się sytuacje, w której dana osoba zapomina, że zapisała się do naszego newslettera.
Storytelling – siła tkwi w emocjach
Content marketing w e-mail marketingu to także umiejętne zastosowanie storytellingu. To technika polegająca na oddziaływaniu na emocje i wyobraźnie odbiorcy poprzez opowieści oraz metafory. Ciekawa historia stojąca za zapisaniem się do newslettera może być świetnym punktem wyjścia, który zainteresuje potencjalnego odbiorcę i zmusi go do subskrypcji. Warto być konsekwentnym i kontynuować to także we właściwym mailingu, gdyż zaintrygowany klient na pewno będzie chciał znać jej zakończenie. Ważne, aby całość była krótka i zwięzła – w przeciwnym wypadku nasz odbiorca szybko zrezygnuje z czytania.
Content marketing w e-mail marketingu – jak stworzyć skuteczną wiadomość?
Pamiętaj, że ciągłe wysyłanie czystej oferty reklamowej może w końcu znudzić naszego odbiorcę. Po kolejnym z rzędu, nieciekawym mailu, postanowi zrezygnować z subskrypcji. Content marketing w e-mail marketingu to serwowanie wartościowych i ciekawych treści zamiast zasypywania klienta ciągłymi informacjami w postaci nawoływania “kup teraz!”. Umiejętne połączenie naszej oferty z poradami czy ciekawostkami w różnorodnych formach, takich jak zwykły tekst, infografika czy video, może przynieść sporo korzyści. Sprawi to, że zbudujemy wyjątkową i długą relacje z naszym klientem.
Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu wartościowej treści, śmiało skontaktuj się z nami!