Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

TOP 5 – sprawdź narzędzia content marketingu, które usprawniają pracę

Content marketing to wymagająca branża, w której trendy szybko się zmieniają i trudno za nimi nadążyć. Na szczęście istnieją narzędzia content marketingu, które pomagają tworzyć wysokiej jakości treści we wszystkich tematach popularnych wśród użytkowników – poznaj je!

Dlaczego warto znać narzędzia do content marketingu?

Profesjonalne narzędzia w content marketingu spełniają szereg funkcji. Przede wszystkim pomagają w poszukiwaniu inspiracji do prowadzonych projektów. Czasem trudno samodzielnie znaleźć odpowiedni pomysł, a innym razem po prostu nie wiadomo, co interesuje odbiorców – wtedy warto posłużyć się przydatnym programem. Ponadto narzędzia do content marketingu pomagają w tworzeniu treści oraz ich późniejszej analizie pod kątem jakości i skuteczności. 

TOP 5 narzędzi content marketingowych – musisz je znać!

  • Clickup – intuicyjne narzędzie do zarządzania zadaniami

Clickup usprawni Twoją pracę, jeśli jednocześnie prowadzisz kilka projektów, w które angażujesz różne osoby. W aplikacji będziesz mieć podgląd do każdego dania z podziałem na przypisane osoby. Do każdego zadania można dodawać komentarze, opisy i pliki. Narzędzie oferuje wiele funkcji, m.in. może pomóc Ci ustawić przypomnienia, tworzyć powtarzające się listy kontrolne i zadania, kamienie milowe, ustalać terminy i cele, harmonogram czy zarządzać zależnościami i priorytetyzować poszczególne czynności. Do użytku osobistego możesz używać go za darmo lub wybrać płatną wersję.

  • Buzzsumo – narzędzie do inspiracji contentowych

Buzzsumo to narzędzie szczególnie przydatne specjalistom z zakresu opracowywania strategii contentowej. Zawarte w nim informacje zapewniają wgląd w najpopularniejsze trendy. Dzięki niemu łatwiej dostrzec, co obecnie cieszy się największym zainteresowaniem użytkowników mediów społecznościowych na bazie używanych przez nich fraz kluczowych. Buzzsumo gwarantuje dostęp do kilkunastu funkcji umożliwiających skuteczne docieranie do konsumentów.

Narzędzia do content marketingu: wyszukiwanie słów kluczowych, tworzenie treści i ich analiza

Planowanie zadań i dostęp do wielu inspiracji z pewnością usprawni tworzenie contentu. Poznaj pozostałe przydatne narzędzia!

  • KeywordTool.io – narzędzie SEO do wyszukiwania słów kluczowych

Nie masz pomysłu na słowa kluczowe lub nie wiesz, jakie będą najlepsze? KeywordTool.io bazuje na słowach kluczowych, które są wpisywane w popularnych wyszukiwarkach, takich jak Google, Bing, a nawet na YouTube. Wystarczy, że wpiszesz zapytanie do wyszukiwarki, Google generuje podobne słowa kluczowe. KeywordTool.io gromadzi sugestie fraz z wyszukiwarki i udostępnia je we własnym interfejsie. Z narzędzia możesz skorzystać za darmo lub w wersji płatnej.

  • Language Tool – narzędzie do tworzenia poprawnych treści

Poprawność językowa to podstawa treści pisanych, jeśli chodzi o content marketing. Nawet najlepszy ekspert od artykułów marketingowych popełnia błędy. Language Tool wykrywa te pomyłki gramatyczne, leksykalne i ortograficzne, co pozwala zdecydowanie szybciej je eliminować, a tym samym sprawniej tworzyć atrakcyjne teksty w wielu językach. Oferuje darmowe narzędzia content marketingu, ale istnieje też bardziej zaawansowana, płatna wersja oprogramowania.

  • Google Analytics – narzędzie do analizy treści

Po publikacji treści w wyznaczonym kanale marketingowym warto ocenić jej skuteczność. Wówczas przydaje się Google Analytics – to i podobne narzędzia content marketingu udostępniają liczne funkcje analityczne, które pomagają w utrzymaniu pełnej kontroli nad prowadzonymi projektami. Odgrywają one istotną rolę w obszarze pozycjonowania treści w Internecie.

Warto mierzyć siły na zamiary, czyli dlaczego lepiej skorzystać z usług agencji marketingowej

W takiej branży, jak content marketing zawsze trzeba mieć na uwadze najnowsze trendy marketingowe. Profesjonalna agencja marketingowa lepiej je zna i rozumie, bo ma więcej czasu na ich obserwację oraz interpretację. Ponadto specjaliści z takiej firmy dokładnie wiedzą, jak poruszać się po różnych kanałach marketingowych. W końcu media społecznościowe funkcjonują nieco inaczej, niż strony internetowe lub inne miejsca, gdzie ludzie komunikują się ze sobą. Wreszcie, eksperci agencyjni potrafią doskonale obsługiwać najpopularniejsze narzędzia w content marketingu, dlatego tworzą treści wysokiej jakości szybko i skutecznie.