Nie od dziś wiadomo, że wartościowa treść jest potężnym narzędziem w procesie promowania firmy i przywiązywania do niej użytkowników. Wiele marek prowadzi blogi, na których zamieszczają teksty mające przyciągnąć uwagę i zainteresować potencjalnych klientów. Świetnym sposobem na osiągnięcie zamierzonych celów jest poruszanie tematów, które mogą rozwiązać problemy czytelników i powiększą ich wiedzę w satysfakcjonującym dla nich zakresie. Jak napisać artykuł ekspercki, który zwiększy zainteresowanie twoją firmą?
Przekazuj sprawdzone informacje
Podstawowym wymaganiem dla artykułów eksperckich jest wysoka jakość treści. Użytkownik, który szuka rozwiązania wymagającego problemu oczekuje, że przeczytanie takiego tekstu pozwoli mu na kompleksowe poszerzenie swojej wiedzy i możliwość poradzenia sobie z zaistniałą sytuacją. Pisząc wspomniany artykuł trzeba mieć pewność, że informacje w nim zawarte są sprawdzone i nie wprowadzą nikogo w błąd. Można to osiągnąć na dwa sposoby: zaprzęgnięcie do pracy specjalisty w danej dziedzinie (wyjście bezpieczniejsze, aczkolwiek trudniejsze do osiągnięcia) oraz dogłębny research w temacie. Profesjonalni copywriterzy po odpowiednim przeszukaniu źródeł potrafią napisać wartościowy tekst na niemal każdy temat. Można również stworzyć artykuł przy współpracy z ekspertem.
Stosuj łatwy język
Specjalistyczny tekst nie musi nieść ze sobą skomplikowanego słownictwa. Osoby szukające odpowiedzi na trudny problem oczekują, że artykuł wyjaśni im wszystko w przystępny sposób. Tworząc taki materiał trzeba więc połączyć informacyjność z prostotą. W taki sposób można sprawić, że użytkownik pozostanie na stronie, a może będzie chciał spojrzeć na inne artykuły dostępne na stronie. Właściwy dobór słów służy również temu, żeby stworzony tekst trafił do każdego odbiorcy – od laika do osoby, która orientuje się w temacie.
Znajdź powiązanie z własną działalnością i wykorzystaj je w tekście
Artykuły eksperckie mają na celu przywiązanie użytkownika, a w efekcie pozyskanie kolejnych klientów. Jeżeli nie masz na celu bezinteresownego przekazywania informacji, musisz przyjąć to do wiadomości i wybierać tematy, które pozwolą na powiązanie z twoją firmą. Jeżeli tekst będzie odpowiadał na potrzeby odbiorcy, masz duże szanse, że skorzysta z zawartych w nim porad i wybierze produkty lub usługi oferowane właśnie przez ciebie. Miarą takiego działania jest wskaźnik konwersji. Im lepszy tekst, tym większa szansa, że liczba czytelników przełoży się na wielkość sprzedaży.
Jak napisać artykuł ekspercki? Nie zapomnij o SEO
Skupiając się na zawartości tekstu i jego mocy informacyjnej, nie można zapominać rządzących artykułami w internecie. Dla pozyskania nowych użytkowników niezbędna jest optymalizacja treści pod SEO i dbanie o właściwe pozycjonowanie witryny. Pisząc artykuł ekspercki trzeba korzystać ze słów kluczowych. Za ich pomocą których internauci starają się znaleźć informacje w wyszukiwarce. Spełnienie jak największej liczby wymagań może sprawić, że twój blog będzie częściej wyświetlany, w efekcie czego wzrośnie sprzedaż i zainteresowanie firmą.
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu wartościowych treści? Postaw na agencję content marketingową. Profesjonalni copywriterzy, którzy wiedzą jak napisać dobry artykuł ekspercki, pomogą tobie poprawić wyniki firmowej strony lub bloga.