Prowadzenie bloga to dziś chleb powszedni dla wielu twórców internetowych oraz firm. Coraz więcej osób słusznie zdaje sobie sprawę, że content jest tym, co napędza sprzedaż. Właściwa treść zachęca do czytania i pozostania na dłużej, a także przekonuje do skorzystania z przedstawianej oferty. Żeby jednak strona funkcjonowała poprawnie, a do tego była chętnie przeglądana przez użytkowników, niezbędne są profesjonalne działania ukierunkowane na SEO i pozycjonowanie. Czym jest optymalizacja treści na blogu i jak zabrać się za poprawę funkcjonowania firmy w internecie?
Zasada działania wyszukiwarek internetowych
Aby zrozumieć proces optymalizacji treści, należy zastanowić się nad działaniem wyszukiwarek i podstawowym procesem selekcji stron internetowych. Dlaczego jedne znajdują się wyżej, niż inne? Google dba o to, aby wyświetlane propozycje udzielały jak najlepszej odpowiedzi na pytanie zadane przez użytkownika. A zatem najważniejszą sprawą będzie konkretny tekst, rozwiewający wątpliwości na dany temat. Użytkownik szuka najmodniejszych płaszczy na jesień? A może chce dowiedzieć się, jak zainwestować swoje środki? Artykuły blogowe powinny pomóc w pozyskaniu trafnej informacji.
Stosowanie przyciągających nagłówków
Odpowiednie nagłówki pomogą zarówno w subiektywnym postrzeganiu strony przez czytelników, jak i we właściwym pozycjonowaniu. Najważniejsze jest to, żeby w krótkim fragmencie zawrzeć streszczenie tematu w sposób atrakcyjny dla odbiorcy. To w końcu tytuł decyduje o tym, czy dana osoba kliknie w link i będzie miała okazję zapoznać się z całą resztą treści na blogu. Do tego dochodzi również krótki opis strony albo danego artykułu, tzw. meta description. To, razem z nagłówkiem, najważniejsza rzecz podczas wyboru dokonywanego przez użytkownika. Tylko przy odpowiednim sformułowaniu obydwu tekstów optymalizacja treści na blogu może się udać w stu procentach.
Stosowanie słów kluczowych i wyróżnianie najważniejszych fragmentów
Wyszukiwarki są bardzo czułe na wszelkie słowa kluczowe. Są to frazy, które użytkownicy wyszukują najczęściej w danym kontekście. Ważne jest to, aby stanowiły one naturalne uzupełnienie pozostałej treści – artykuł ma się czytać przyjemnie. Istnieje wiele stron, które pomagają znaleźć odpowiednie słowa, korzystając z bazy Google oraz innych wyszukiwarek. Oprócz tego dobrym sposobem na poprawę sytuacji na blogu jest pogrubianie ważnych kwestii. Po pierwsze użytkownik może od razu przejść do tego, co najbardziej go interesuje, a po drugie – algorytmy oceniają takie działanie bardzo pozytywnie.
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Odnośniki do innych artykułów są bardzo ważną częścią bloga. Użytkownik chce pozyskać interesującą treść i nie tracić czasu na przeglądanie witryny. Jeżeli spodoba mu się dany artykuł, z chęcią będzie drążył dalej. Należy zatem mu to umożliwić. Linki powinny odnosić się do odpowiednich, powiązanych treści. W ten sposób można z łatwością przeprowadzić czytelnika przez kilka (lub więcej) artykułów i spowodować, że w większym stopniu zapozna się z firmą oraz jej ofertą. Linki zewnętrzne nadadzą się doskonale w sytuacji, w której treści na blogu okazują się niewystarczające. Sprawi to z pewnością, że użytkownicy będą usatysfakcjonowani z powodu zaspokojenia ich ciekawości.
Image SEO i wizualna strona bloga
Optymalizacja treści na blogu obejmuje także kwestie wizualne. Podstawową sprawą jest tutaj odpowiedni layout strony, który maksymalnie ułatwi czytanie. Oprócz tego niezwykle istotną kwestią jest dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Wszystko po to, aby artykuły wyglądały dobrze na każdym urządzeniu i w dowolnej rozdzielczości. Mówiąc o optymalizacji, nie sposób nie wspomnieć o Image SEO, które spełnia podobną rolę, co umieszczanie w tekście słów kluczowych. Ważne jest odpowiednie nazywanie plików graficznych i nadawanie im tytułów oraz tekstów alternatywnych, które będą współgrały z tematyką artykułu. Najlepiej sprawdzi się tutaj fraza główna lub nagłówek.
Optymalizacja treści na blogu – podstawą jakość i unikalność tekstów
Korzystając z powyższych wskazówek, trzeba pamiętać o tym, aby użytkownik zawsze był na pierwszym miejscu. Słowa kluczowe, linkowanie, odpowiednia kompozycja – to wszystko pomoże wyłącznie wtedy, gdy teksty będą napisane w sposób ciekawy, przyciągający i zachęcający do działania. Kreowanie tworu, którego celem będzie wyłącznie dobra pozycja w wynikach wyszukiwania, nie jest dobrą strategią. Zwłaszcza, że algorytmy Google zwracają coraz większą uwagę na jakość publikowanych treści.
Jeżeli potrzebujesz pomocy w tworzeniu inspirujących i angażujących tekstów, które będą jednocześnie spełniały wszystkie standardy SEO, skontaktuj się z agencją content marketingową z Poznania. Profesjonalni copywriterzy pomogą we właściwej optymalizacji treści na blogu.